Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Endüstriyel Su Hazırlama Teknikleri II

Dersin Kodu : KM-632

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BİRGÜL YAZICI

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Su kaynaklarını ve canlı yaşamındaki önemini öğrenir.
2. Su arıtma teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak.
3. Çevre kirleticilerinin su arıtma teknikleri ile arıtımını öğrenmek.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Su ve arıtma teknikleri, gelecekteki yeri ve kullanılabilirliğini, kavramak. Çevre Kirleticisi ile su kaynaklarını ilişkilendirerek uygun arıtma tekniği oluşturmak.

Dersin İçeriği : Fiziksel ve kimyasal arıtma ünitelerine genel bakış, debinin dengelenmesi, flotasyon, nötralizasyon, kimyasal oksidasyon, kimyasal çöktürme, koagülasyon ve yumaklaştırma ilkeleri, kazan, Isıtma-soğutma, buhar v.b. sistemlerde kullanılan suyun arıtma, yumuşatma teknikleri ve korozyona etki eden parametrelerin denetimi ile suyun amacına uygun hazırlama

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fiziksel ve kimyasal su arıtma ünitelerine genel bakış, Kaynak kitap ve internet anlatım, sunum
2 Fiziksel ve kimyasal çöktürme, koagülasyon ve yumaklaştırma ilkeleri su arıtma ünitelerine genel bakış, Kaynak kitap ve internet anlatım, sunum
3 debinin dengelenmesi, flotasyon, nötralizasyon, kimyasal oksidasyon Kaynak kitap ve internet anlatım, sunum
4 debinin dengelenmesi, flotasyon, nötralizasyon, kimyasal oksidasyon Kaynak kitap ve internet anlatım, sunum
5 kimyasal çöktürme, koagülasyon ve yumaklaştırma ilkeleri Kaynak kitap ve internet anlatım, sunum
6 kimyasal çöktürme, koagülasyon ve yumaklaştırma ilkeleri Kaynak kitap ve internet anlatım, sunum
7 suyun arıtma, yumuşatma teknikleri Kaynak kitap ve internet anlatım, sunum
8 Ara sınav Kaynak kitap ve internet yazılı sınav
9 suyun amacına uygun hazırlama Kaynak kitap ve internet anlatım, sunum
10 suyun amacına uygun hazırlama Kaynak kitap ve internet anlatım, sunum
11 su konusunda literatür çalışması ve ödev İnternet süreli yayınlar anlatım, sunum
12 su konusunda literatür çalışması ve ödev İnternet süreli yayınlar anlatım, sunum
13 su konusunda literatür çalışması ve ödev İnternet süreli yayınlar anlatım, sunum
14 su konusunda literatür çalışması ve ödev İnternet süreli yayınlar anlatım, sunum
15 su konusunda literatür çalışması ve ödev internet süreli yayınlar anlatım, sunum
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Water Chemisry V.L.Snoeyınk and D.Jenkıns John Wiley Sons,New York-1980
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 3
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 5
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 5
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 4
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 4
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 5
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 4
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 4
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 5
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 5
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 5
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 8 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6