Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Metal ve Ligant Reaktivileri |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-611 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BİLGEHAN GÜZEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Metal kompleksleri tanır Ligantların reaksyonlar üzerine etkilerini öğrenir.
3. Reaksyonlarda metallerin etkinliklerini ligantlarla birleştirerek düşünür.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Reaktivite ve reaksiyon mekanizmalarının prensiplerini ve metal ligant etkileşimlerini öğretir
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Reaktivite ve reaksiyon mekanizmalarının prensipleri; Metal ligant etkileşimleri; Karbonil koordine bileşiklerin nükleofillerle reaksiyonları; diğer ligantların nükleofillerle reaksiyonları;Anyonik komplekslerin stabilizasyonu ve elektrofillerle reaksiyonları; Siklik ligantlar ve template etki (effect); Üç boyutlu template etki ve moleküler topoloji; Aromatik ve heterosiklik ligantlar; Koordine ligantların indirgenme ve yükseltgenme reaksiyonları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Katalitik tepkimelere giriş ve temel terim ve prensipler |
Kaynak Kitap ve bilimsel yayınlar |
Yansı kullanarak sözel anlatım |
|
2 |
Katalitik tepkimelerde reaktivite |
Kaynak Kitap ve bilimsel yayınlar |
Yansı kullanarak sözel anlatım |
|
3 |
Reaksiyon mekanizmaları
|
Kaynak Kitap ve bilimsel yayınlar |
Yansı kullanarak sözel anlatım |
|
4 |
Reaksiyon mekanizmaları II |
Kaynak Kitap ve bilimsel yayınlar |
Yansı kullanarak sözel anlatım |
|
5 |
Metal ligant etkileşimleri |
Kaynak Kitap ve bilimsel yayınlar |
Yansı kullanarak sözel anlatım |
|
6 |
Karbonil koordine bileşiklerin reaksiyonları
|
Kaynak Kitap ve bilimsel yayınlar |
Yansı kullanarak sözel anlatım |
|
7 |
Nükleofilik reaksiyonlar
|
Kaynak Kitap ve bilimsel yayınlar |
Yansı kullanarak sözel anlatım |
|
8 |
Ara sınav
|
Kaynak Kitap |
Yazılı sınav |
|
9 |
Tepkime stereo kimyası
|
Kaynak Kitap ve bilimsel yayınlar |
Yansı kullanarak sözel anlatım |
|
10 |
Anyonik komplekslerin stabilizasyonu
|
Kaynak Kitap ve bilimsel yayınlar |
Yansı kullanarak sözel anlatım |
|
11 |
Anyonik komplekslerin elektrofillerle reaksiyonu
|
Kaynak Kitap ve bilimsel yayınlar |
Yansı kullanarak sözel anlatım |
|
12 |
Siklik ligantlar
|
Kaynak Kitap ve bilimsel yayınlar |
Yansı kullanarak sözel anlatım |
|
13 |
Aromatik ve Heterosiklik ligantlar
|
Kaynak Kitap ve bilimsel yayınlar |
Yansı kullanarak sözel anlatım |
|
14 |
Koordine ligantların indirgeme reaksiyonları
|
Kaynak Kitap ve bilimsel yayınlar |
Yansı kullanarak sözel anlatım |
|
15 |
Koordine ligantların yükseltgenme reaksiyonları
|
Kaynak Kitap ve bilimsel yayınlar |
Yansı kullanarak sözel anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
4 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
4 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
3 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
2 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
3 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
2 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
3 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
5 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|