Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Advances in Organometal Chemistry |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-604 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OSMAN SERİNDAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Organometal kimyasında karbonil içeren komplekslerin sentezi 2.Suda çözünebilir kompleksler, yeni katalizörler, makrosilik kompleksler, metal kümeleri
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Organometal kimyasındaki gelişmeleri öğrenme
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Organometal kimyasında karbonil içeren komplekslerin sentezi, Suda çözünebilir kompleksler, yeni katalizörler, makrosilik kompleksler, metal kümeleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Recent developments in organometallic chemistry including synthesis of carbonyl complexes |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
2 |
Water soluble complexes, novel catalysts, macrocyclic complexes, metal clusters |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
3 |
Application of organometal compounds |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
4 |
Characteristics of transition metal complexes in catalysis |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
5 |
Synthesis and identification of organotransition metal compounds using various spectroscopic techniques |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
6 |
Organic synthesis using transition metals |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
7 |
Oxidation-reduction of organics |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
8 |
Ara Sınav |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
9 |
Catalytic processes for the formation of of carbon-carbon bonds |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
10 |
Hydroformylation of olefins. |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
11 |
Advances in Organometal Chemistry and homework |
İnternet süreli yayınlar |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
12 |
Advances in Organometal Chemistry and homework |
İnternet süreli yayınlar |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
13 |
Advances in Organometal Chemistry and homework |
İnternet süreli yayınlar |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
14 |
Advances in Organometal Chemistry and homework |
İnternet süreli yayınlar |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
15 |
Advances in Organometal Chemistry and homework |
İnternet süreli yayınlar |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
4 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
4 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
5 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
4 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
4 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
5 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
4 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
3 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|