Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Thermal Energy Storage II

Dersin Kodu : KM-584

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Termal enerji depolama tekniklerini öğrenir.
Termal enerji depolamanın ekonomik ve çevresel katkılarının önemini öğrenir.
Termal enerji depolama sistemleri tasarım yöntemlerini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Termal enerji depolama sistemlerinin uygulanması ve tasarlanması konularının tanıtılması

Dersin İçeriği : Termal enerji depolama teknikleri (duyulur, gizli, kimysal reaksiyon), termal enerji depolama potansiyeli (teknik , ekonomik ve çevresel konular), termal enerji depolama sistemlerinin tasarımı (verim, termal özellikler, sıcaklık dağılımı)

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Termal enerji depolama konseptleri Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
2 Termal enerji depolamayla yararlanılacak kaynaklar Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
3 Termal enerji depolama yöntemleri - duyulur ısı Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
4 Termal enerji depolama yöntemleri - gizli ısı Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
5 Termal enerji depolama yöntemleri - termokimyasal ısı Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
6 Termala enerji depolama ve çevresel etkiler Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
7 Termal enerji depolama ve enerji tasarrufu Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
8 Termal enerji depolama tasarım töntemleri - UTES Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
9 Termal enerji depolama tasarım yöntemleri - Kısa süreli depolama Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
10 Termal enerji depolama uygulamaları - günrş enerjisi Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
11 Termal enerji depolama uygulamaları -sanayi Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
12 Termal enerji depolama uygulamaları - sıcaklık kontrol Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
13 Termal enerji depolama uygulamaları - atık ısı gerikazanımıı Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
14 Termal enerji depolama malzemeleri Ders notları ve kaynak kitaplar Ders anlatımı ve problem çözümü
15 Ödev sunumları Ders notları ve kaynak kitaplar Öğrenci ödev ve sunumları
16/17 Ödev sunumları Ders notları ve kaynak kitaplar Öğrenci ödev ve sunumları


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Thermal energy storage for sustainable energy consumption Halime Paksoy Nato Science Series, Springer, 2005
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 5
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 5
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 5
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 5
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 5
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 5
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 5
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 5
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 5
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 5
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 5
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 109
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.36
Dersin AKTS Kredisi: 4