Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Korozyon ve Korozyonun Önlenmesi II

Dersin Kodu : KM-576

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MEHMET ERBİL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Korozyon hızı ölçülmesi için uygulanan yöntemlerin anlaşılması
Ac Impedans spektroskopisi
Anodik ve katodik koruma yöntemleri

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Korozyon hızı ölçülmesi ve korozyon önleme teknikleri

Dersin İçeriği : Korozyon hızı ölçüm teknikleri, katodik ve anodik koruma

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Korozyon hakkında temel bilgiler. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
2 Korozyonun önlenmesi (Malzeme ve Ortam ile ilgili önlemler) İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
3 Korozyonun önlenmesi (Malzeme/Ortam ara yüzeyinde alınacak önlemler) İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
4 Korozyonun önlenmesi (Ara yüzey potansiyelinin değiştirilmesi). İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
5 Korozyonun önlenmesi (Ara yüzey potansiyelinin değiştirilmesi). İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
6 Boru-toprak ölçümlerinin yorumlanması. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
7 Katodik koruma için gerekli akım ve kriterleri. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
8 Ara sınav. Ders notları ve kitaplar yazılı sınav
9 .Direnç ölçümü. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
10 Katodik koruma donatımı İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
11 Galvanik malzemelerin katodik korumada akım ve potansiyel dağılımı. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
12 Katodik koruma sistemlerinin çalışması. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
13 Katodik koruma sistemlerinin pratik uygulanması. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Öğrenci tarafından sunum hazırlama ve sunum.
14 Katodik koruma sistemlerinin pratik uygulanması. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Öğrenci tarafından sunum hazırlama ve sunum.
15 Katodik koruma sistemlerinin pratik uygulanması. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Öğrenci tarafından sunum hazırlama ve sunum.
16/17 Final sınavı. Ders notları ve kitaplar yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Modern Electrochemistry, John O´M Bockris and Amulya K.N.Reddy, Kluwer Academic/Plenum Publishers, New York, 1998.
 Korozyon (İlkeler-Önlemler), Prof.Dr.Mehmet ERBİL, Poyraz Ofset, Ankara, 2012.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 5
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 5
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 3
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 5
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 2
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 2
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 3
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 3
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 1
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 4
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 5
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 1
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5