Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Su Kimyası

Dersin Kodu : ÇM-534

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURAN YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Su hakkında detaylı bilginin öğrenilmesini amaçlar.
Genel Kimya ve Mühendislik bilimlerinin bir arada düşünülmesini hedefler.
Herhangi bir sorun veya sistem karşısında işin teknik detayları hakkında fikir sahibi olunması ve çözüme ulaştıracak yöntem ve tekniklerin öğrenilmesini amaçlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mühendislik olgusu ile Temel Kimya Bilgilerinin bir arada düşünülmesi ve karşılaşılabilecek sistemlerin altyapısını meydana getiren değişkenlerin anlaşılması ve açıklanması.

Dersin İçeriği : Su Sistemlerinin incelenmesi için gerekli termodinamik kavramlar, bir çözücü olarak suyun yapısı ve özellikleri, kimyasal denge, asit ve bazlar, kuvvetli asit ve bazlar, zayıf asit ve bazlar, asit ve baz dengeleri, tampon sistemler ve titrasyon eğrileri, inorganik karbon kimyası, alkalinite-asidite, kompleks bileşiklerin yapısı ve özellikleri, çözünme ve çökelme, oksidasyon-redüksiyon reaksiyonları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Suyun Fiziksel, Kimyasal, Biyolojik ve Mühendislik Özellikleri Hakkında Bilgi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
2 Suyun Fiziksel, Kimyasal, Biyolojik ve Mühendislik Özellikleri Hakkında Bilgi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
3 Genel Kimya ve Çevre Kimyası Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
4 Kimyasal Kinetik Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
5 Kimyasal Denge Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
6 Suyun Dengelenmesi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
7 Arasınav Arasınava hazırlık Yazılı Sınav
8 Asitler ve Bazlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
9 Termokimya Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
10 Çözünürlük ve Çökelme Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
11 Tampon Çözeltiler, Su Sistemlerinin Tamponlanması ve Titrasyon Eğrileri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
12 Kompleks Bileşiklerin Yapısı ve Özellikleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
13 Kompleks Bileşiklerin Yapısı ve Özellikleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
14 Oksidasyon ve Redüksiyon Reaksiyonları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
15 Final Sınavı Dönem sonu sınavına hazırlık Yazılı Sınav
16/17 Final Sınavı Dönem sonu sınavına hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders Notları
 Critten J.C., 2005. Water Treatment: Principles and Design, MWH, Australia.
 Saçak M, 2004. Kimyasal Kinetik, Gazi Kitabevi, Ankara.
 Tünay O, 1996. Fiziksel Kimya, İTÜ İnşaat Fakültesi Matbaası, İstanbul.
 Metcalf and Eddy, 1991( 3rd. edt.). Wastewater Engineering- Treatment, Disposal and Reuse, McGraw-Hill Publications, SINGAPORE.
 Tahsin U, 2010. Genel Kimya İlkeler ve Modern Uygulamaları I ve II, Palme Yayıncılık, Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 10 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 3
2 Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 3
3 Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
4 Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 5
5 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 5
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
8 Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 4
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 2
11 Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 4
13 Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 5
14 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 3 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 125
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5
Dersin AKTS Kredisi: 5