|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Plaklar ve Kabuklar |
|
Dersin Kodu |
: |
İM-535 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. BEYTULLAH TEMEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) plakların tanımı ve plak eğilmesinin temellerini tanımlayabilecektir,
2) uzama oranı eğrilik ilişkisini yorumlayabilecektir,
3) hooke cismi ve gerilme-şekil değiştirme ilişkisini yorumlayabilecektir,
4) diferansiyel denklemlerin çözümü ve sınır şartlarının yazabilecektir,
5) enerji yöntemlerini kullanabilecektir,
6) sayısal yöntemleri kullanarak problemler çözebilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
İM-535 Plaklar ve Kabuklar
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Plak ve kabuk elemanların tanımını bilmek, bunların davranışlarını ve farklı durumlar için analiz yöntemlerini öğrenmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğrilik, Gerilme Analizi, Şekil Değiştirme Analizi, Korunum Yasaları, Bünye Denklemleri, Diferansiyel denklemlerin çözümleri, Hooke Yasaları, Uygunluk Koşulları, Sınır Koşulları, dikdörtgen ve dairesel plakların çözümleri , enerji yöntemleri, sonlu farklar yöntemi, sonlu elemenlar yöntemi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Plak eğilmesinin temelleri |
Ders notları |
1. Sunu kullanılarak açıklama |
|
2 |
Plak eğilmesinin temelleri |
Ders notları |
2. Sunu kullanılarak açıklama |
|
3 |
Dikdörtgen ince plaklar |
Ders notları |
3. Sunu kullanılarak açıklama |
|
4 |
Dikdörtgen ince plaklar |
Ders notları |
4. Sunu kullanılarak açıklama |
|
5 |
Dairesel plaklar |
Ders notları |
5. Sunu kullanılarak açıklama |
|
6 |
Dairesel plaklar |
Ders notları |
6. Sunu kullanılarak açıklama |
|
7 |
Enerji yöntemleri |
Ders notları |
7. Sunu kullanılarak açıklama |
|
8 |
Sayısal yöntemler |
Ders notları |
8. Sunu kullanılarak açıklama |
|
9 |
Sayısal yöntemler |
Ders notları |
9. Sunu kullanılarak açıklama |
|
10 |
Ara sınav |
|
|
|
11 |
İnce kabukların temelleri |
Ders notları |
10. Sunu kullanılarak açıklama |
|
12 |
Kapalı silindirik kabuklar |
Ders notları |
11. Sunu kullanılarak açıklama |
|
13 |
Açık dairesel silindirik kabuklar |
Ders notları |
12. Sunu kullanılarak açıklama |
|
14 |
Ekesnel dönel simetrik kabuklar |
Ders notları |
13. Sunu kullanılarak açıklama |
|
15 |
Ekesnel dönel simetrik kabukların Sonlu elemanlar ile analizi |
Ders notları |
14. Sunu kullanılarak açıklama |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Tekrar |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notları.
1)Stresses in plates and shells, A.C. Ugural, McGraw-Hill Book Company.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
|
2 |
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
4 |
|
3 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
3 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
3 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
4 |
|
6 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
5 |
|
7 |
Öğrenme becerilerine sahiptir. |
3 |
|
8 |
İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
4 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
5 |
|
10 |
İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
3 |
|
11 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
4 |
|
12 |
Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|