Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Baraj Hazneleri Tasarımı

Dersin Kodu : İM-517

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. RECEP YURTAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel Kavramlar ve Haznenin Kısımları
Aktif Hacmin Belirlenmesi
Taşkın Kontrol Hacminin Belirlenmesi
Ölü Hacmin Belirlenmesi
Hazne Tasarımında Optimizasyon ve Simulasyon Tekniklerinin Kullanımı
Tekli ve Çoklu Haznelerin Optimum Tasarımı ve İşletimi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Baraj Hazne Kapasitelerinin Belirlenmesi ve Tekli ve Çoklu Haznelerin Optimum İşletiminin Tanıtımı

Dersin İçeriği : 1) Temel Kavramlar ve Haznenin Kısımları 2) Aktif Hacmin Belirlenmesi 3) Taşkın Kontrol Hacminin Belirlenmesi 4) Ölü Hacmin Belirlenmesi 5) Hazne Tasarımında Optimizasyon ve Simulasyon Tekniklerinin Kullanımı 6) Tekli ve Çoklu Haznelerin Optimum Tasarımı ve İşletimi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel Kavramlar Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
2 Haznenin Kısımları Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
3 Ölü Hacim, Taşkın KontrolHacmi ve Hava Payının Hesabı Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
4 Aktif (Faydalı) Hacmin Belirlenmesinde temel kavramlar Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
5 Aktif (Faydalı) Hacmin Belirlenmesinde Verilerin Derlenmesi ve Analizi Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
6 Kritik Priyodun Belirlenmesi Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
7 Ampirik Yöntemlerle Hazne Tasarımı Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
8 Hazne İşletme Çalışması Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
9 Çoklu Haznelerde İşletme Çalışması Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
10 Tekli ve Çoklu Hazneler için Simulasyon Teknikleri ve Bilgisayar Yazılımları Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
11 Ara Sınavı Tekrar Sınav
12 Optimizasyon Teknikleri Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
13 Optimizasyon Teknikleri ile ilgili Bilgisayar Yazılımları ve Kullanımı Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
14 Doğrusal Programlama ile Hazne Tasarımı ve İşletimi Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
15 Dinamik Programlama ile Hazne Tasarımı ve İşletimi Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri Sunular ve Sayısal Örnekler
16/17 Final Sınavı Tekrar Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Biriktirme Haznelerinin Tasarımı ve İşletilmesi, Mehmetçik Bayazıt, İ.T.Ü., 1997.
 Baraj Planlama ve Tasarımı, Cilt 1, Necati Ağıralioğlu, Su Vakfı Yayınları
 Sunular
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 4
2 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 5
3 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 5
4 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 5
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 5
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 3
7 Öğrenme becerilerine sahiptir. 5
8 İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 3
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. 1
10 İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. 4
11 İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. 4
12 Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6