Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hidrodinamik I |
|
Dersin Kodu |
: |
İM-511 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET SALİH KIRKGÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Akışkan akımları ile ilgili temel denklemlerin Kontrol Hacmi ve Diferansiyel Kontrol Hacmi yaklaşımları ile analizi Temel denklemlerin çeşitli problemlere uygulanması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Akışkanlar Mekaniğinin ileri düzeyde öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hidrodinamiğin temel denklemleri ve çözüm yöntemleri. Kontrol hacmi yaklaşımında kütlenin, momentumun ve enerjinin korunumu. Diferansiyel kontrol hacmi yaklaşımı ile Kartezyen, silindirik ve akım çizgisi koordinatlarında süreklilik ve momentum denklemlerinin ifade edilmesi. Navier-Stokes denklemleri ve bazı kesin çözümleri. Türbülanslı akım denklemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hidrostatik |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım |
|
2 |
Gerçek akışkan hareketinin matematiksel tanımlanması ve temel denklemlerin analiz yöntemleri |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım |
|
3 |
Kontrol hacmi yaklaşımı ile kütlenin korunumu |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
4 |
Kontrol hacmi yaklaşımı ile momentumun korunumu |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
5 |
Kontrol hacmi yaklaşımı ile momentum momentinin korunumu |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
6 |
Kontrol hacmi yaklaşımı ile enerjinin korunumu |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
7 |
Diferansiyel yaklaşım ile kütlenin korunumu |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
8 |
Ara sınav |
Tekrar |
Ara sınav |
|
9 |
Akımda gerilme, yer ve şekil değiştirme |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım |
|
10 |
Akımda gerilme, yer ve şekil değiştirme |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
11 |
Diferansiyel yaklaşım ile momentumun korunumu |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
12 |
Diferansiyel yaklaşım ile momentumun korunumu |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
13 |
Türbülanslı akımın analizi |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
14 |
Türbülanslı akımın analizi |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
15 |
Türbülanslı akımda hız profilleri |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Tekrar |
Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
4 |
|
2 |
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
4 |
|
3 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
3 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
3 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
4 |
|
6 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
3 |
|
7 |
Öğrenme becerilerine sahiptir. |
3 |
|
8 |
İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
2 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
3 |
|
10 |
İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
2 |
|
11 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
3 |
|
12 |
Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|