Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Erken Çocuklukta Aile Katılımı

Dersin Kodu : OÖ 739

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. YAŞARE AKTAŞ ARNAS

Dersin Öğrenme Kazanımları : Okul öncesi eğtimde aile katılımının önemini kavramak
Okul öncesi eğtimde aile katılımındaki engellerinin farkına varmak
Okul öncesi eğtimde aile katılım stratejilerini öğrenmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Okul öncesi eğitimde aile katılımının önemi ve aile katılım stratejileri hakkında bilgi edinmek

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriğinde, okul öncesi dönemde okul-aile işbirliğinin önemini, aile katılımındaki engelleri ve bu engellerle baş etme yolları, aile katılımı stratejileri ve farklı özelliklerdeki çocukların ebeveynlerinin çocuklarının eğitimlerine katılımları konularına yer verilecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıfta


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanıtımı ve okul öncesinde anne baba eğitimi ve aile katılımının önemi hakkında bilgilendirme okuma Düz anlatım, sunu ve tartışma
2 Farklı ülkelerde uygulanan aile eğitim programları okuma Düz anlatım, sunu ve tartışma
3 Türkiye´de uygulanan aile eğitim programları okuma ve araştırma Düz anlatım, sunu ve tartışma
4 Aile katılımındaki engeller ve engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çözüm önerileri okuma ve araştırma Düz anlatım, sunu ve tartışma
5 Okul öncesinde okul aile arasındaki iletişim okuma ve araştırma Düz anlatım, sunu ve tartışma
6 Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma araştırma ve materyal hazırlama Düz anlatım, sunu ve tartışma
7 Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma araştırma ve materyal hazırlama Düz anlatım, sunu ve tartışma
8 vize ilgili literatürü okuyarak bilgi toplama ve raporlaştırma sunu
9 Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma araştırma ve materyal hazırlama Düz anlatım, sunu ve tartışma
10 Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma araştırma ve materyal hazırlama Düz anlatım, sunu ve tartışma
11 Hasta ve özel eğitime muhtaç çocukların aileleriyle çalışma okuma ve araştırma sunu hazırlama Düz anlatım, sunu ve tartışma
12 Uyum problemi olan çocukların aileleriyle çalışma okuma ve araştırma sunu hazırlama Düz anlatım, sunu ve tartışma
13 İstismara uğrayan çocukların aileleriyle çalışma okuma ve araştırma sunu hazırlama Düz anlatım, sunu ve tartışma
14 Farklı kültürel değerlere sahip ve anadili farklı olan ailelerle çalışma okuma ve araştırma sunu hazırlama Düz anlatım, sunu ve tartışma
15 Okul öncesi eğitimde babaların eğitime katılımını sağlama okuma ve araştırma sunu hazırlama Düz anlatım, sunu ve tartışma
16/17 final dosya hazırlama dosya teslim


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Warner, L. ve Sower, J. (2005). Educating Young Children From Preschool Through Primary Grades. Boston, Pearson Allyn & Bacon
 Catron, E.C. ve Allen, J. (2008). Early Childhood Curriculum: A Creative-Play Model. Fourt Edition, Merill Prentice Hall, New Jersey
 Hornby, G.(2000). Improving Parental Involvement. London, Continuum International Pub.
 Morrison, G.S. (2006). Fundamentals of Early Childhood Education. Fourth Ed. Ohio:Pearson Merrill Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 9 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 5
2 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
3 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 0
4 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 0
5 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 0
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
7 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 0
8 Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 0
9 Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 5
10 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 0
11 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 0
12 Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 5
13 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 0
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar 0
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 0
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
18 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 9 4 36
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6