Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Erken Çocuklukta Aile Katılımı |
|
Dersin Kodu |
: |
OÖ 739 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YAŞARE AKTAŞ ARNAS |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okul öncesi eğtimde aile katılımının önemini kavramak Okul öncesi eğtimde aile katılımındaki engellerinin farkına varmak Okul öncesi eğtimde aile katılım stratejilerini öğrenmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Okul öncesi eğitimde aile katılımının önemi ve aile katılım stratejileri hakkında bilgi edinmek
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriğinde, okul öncesi dönemde okul-aile işbirliğinin önemini, aile katılımındaki engelleri ve bu engellerle baş etme yolları, aile katılımı stratejileri ve farklı özelliklerdeki çocukların ebeveynlerinin çocuklarının eğitimlerine katılımları konularına yer verilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıfta |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı ve okul öncesinde anne baba eğitimi ve aile katılımının önemi hakkında bilgilendirme |
okuma |
Düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
2 |
Farklı ülkelerde uygulanan aile eğitim programları |
okuma |
Düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
3 |
Türkiye´de uygulanan aile eğitim programları |
okuma ve araştırma |
Düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
4 |
Aile katılımındaki engeller ve engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çözüm önerileri |
okuma ve araştırma |
Düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
5 |
Okul öncesinde okul aile arasındaki iletişim |
okuma ve araştırma |
Düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
6 |
Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma |
araştırma ve materyal hazırlama |
Düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
7 |
Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma |
araştırma ve materyal hazırlama |
Düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
8 |
vize |
ilgili literatürü okuyarak bilgi toplama ve raporlaştırma |
sunu |
|
9 |
Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma |
araştırma ve materyal hazırlama |
Düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
10 |
Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma |
araştırma ve materyal hazırlama |
Düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
11 |
Hasta ve özel eğitime muhtaç çocukların aileleriyle çalışma |
okuma ve araştırma
sunu hazırlama |
Düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
12 |
Uyum problemi olan çocukların aileleriyle çalışma |
okuma ve araştırma
sunu hazırlama |
Düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
13 |
İstismara uğrayan çocukların aileleriyle çalışma |
okuma ve araştırma
sunu hazırlama |
Düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
14 |
Farklı kültürel değerlere sahip ve anadili farklı olan ailelerle çalışma |
okuma ve araştırma
sunu hazırlama |
Düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
15 |
Okul öncesi eğitimde babaların eğitime katılımını sağlama |
okuma ve araştırma
sunu hazırlama |
Düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
16/17 |
final |
dosya hazırlama |
dosya teslim |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar |
5 |
|
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
|
5 |
|
3 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
|
0 |
|
4 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
0 |
|
5 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5 |
|
7 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
|
0 |
|
8 |
Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
|
0 |
|
9 |
Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar.
|
5 |
|
10 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
0 |
|
11 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar |
0 |
|
12 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar |
5 |
|
13 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular |
0 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar |
0 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
|
0 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
0 |
|
18 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|