Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uygulamalı Eğitim İstatistiği

Dersin Kodu : OÖ 703

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Uygulamalı eğitim istatistiği ile ilgili temel kavramları açıklar.
İstatistiğin araştırma süreci içindeki yeri ve önemini kavrar.
Niteliksel ve niceliksel araştırma arasındaki farkı açıklar.
Eğitim araştırmalarında kullanılan başlıca istatistik teknikleri tanır.
Araştırma problemlerine uygun istatistik tekniklerini belirler.
Verileri bilgisayara işler.
İşlenmiş verilerden istenilen istatistiksel analizleri yapar.
İstatistiksel analiz sonuçlarını, araştırma amaçları doğrultusunda grafikle ya da tablo ile sunar.
İstatistiksel analiz sonuçlarını yorumlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin genel hedefi, istatistiksel okuryazarlığı geliştirerek, istatistiksel işlemler kullanılan araştırmaların anlamlandırılmasına ve araştırmalarında istatistik kullanacaklara yardımcı olmaktır.

Dersin İçeriği : İstatistiğin temel kavramları ve temel kavramların eğitime uygulanması, sosyal bilimlerde kulllanılan parametrik ve parametrik olmayan teknikler, Bu tekniklerin SPSS paket programını kullanarak öğretilmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma ve dersin tanıtımı İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
2 Temel kavramlar, istatistiğin araştırma sürecindeki yeri, değişken, ölçme, ölçek, veri ve istatistik kavramları İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
3 SPSS’e giriş, SPSS’te veri dosyası oluşturma İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
4 Betimsel istatistik, frekans dağılımı, tablo ile frekans dağılımının hesaplanması ve sunumu, grafik ile frekans dağılımının hesaplanması İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 1 Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
5 Merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri, merkezi eğilim ölçüleri, aritmetik ortalama, ortanca (medyan), tepe değer (mod), değişkenlik ölçüleri İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme.Ödev 2 Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
6 Yordamsal istatistik, evren değerin kestirimi, normal dağılım eğrisi, hipotez testi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
7 Farklılıkların analizi, T testi, Bağımsız gruplar t testi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 3 Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
8 Vize sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Eşli gruplar t testi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 4 Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
10 Varyans analizi, Tek yönlü varyans analizi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 5 Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
11 Yinelenmiş ölçümler için varyans analizi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 6 Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
12 Kovaryans analizi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 7 Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
13 Kovaryans analizi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
14 Kay kare İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme.Ödev 8 Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
15 İlişkilerin analizi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 9 Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Baykul, Y. (1996). İstatistik: Metodlar ve uygulamalar. Ankara: Lazer Ofset
  Özdamar, K. (2004). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi I. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  Williams, F. (1992). Reasoning with statistics: How to read quantitative research. Fort Worth Philadelphia: Harcaurt Brace Javanovich College Publishers
  Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 1
2 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
3 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
4 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 0
5 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
7 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 1
8 Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
9 Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 0
10 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 0
11 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 0
12 Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 2
13 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 0
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar 2
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 0
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
18 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6