Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Moleküler Endokrinoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
BT-545 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ALİ KEMAL TOPALOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler Moleküler Endokrinolojide kullanılan temel laboratuvar tekniklerini bilir. Öğrenciler kalıtım şekillerini bilir. Öğrenciler fenotip ve genotip arasındaki ilişkiyi bilir. Öğrenciler otozigosite haritalamasını kavramsal olarak bilir. Öğrenciler etik konusunda bilinçlidir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı öğrencilere Moleküler Endokrinolojinin temel kavramları ve uygulamaları hakkında bilgi vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Endokrin hastalık fenotipinin tanımlanması.
Soyağacı çizimi ve kalıtım şeklinin belirlenmesi
PCR ve Sanger sekanslaması.
Exome sekanslaması ve değerlendirmesi.
Hastalık fenotipinden sorumlu genin belirlenmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Endokrin hastalık fenotipinin tanımlanması.1 |
Okuma |
Ders |
|
2 |
Endokrin hastalık fenotipinin tanımlanması.2 |
Okuma |
Ders |
|
3 |
Endokrin hastalık fenotipinin tanımlanması.3 |
Okuma |
Ders |
|
4 |
Endokrin hastalık fenotipinin tanımlanması.4 |
Okuma |
Ders |
|
5 |
Soyağacı çizimi ve kalıtım şeklinin belirlenmesi 1 |
Okuma |
Ders |
|
6 |
Soyağacı çizimi ve kalıtım şeklinin belirlenmesi 2 |
Okuma |
Ders |
|
7 |
PCR ve Sanger sekanslaması. 1 |
Okuma |
Lab |
|
8 |
PCR ve Sanger sekanslaması. 2 |
Okuma |
Lab |
|
9 |
PCR ve Sanger sekanslaması. 3 |
Okuma |
Lab |
|
10 |
Exome sekanslaması ve değerlendirmesi. 1 |
Okuma |
Ders |
|
11 |
Exome sekanslaması ve değerlendirmesi. 2 |
Okuma |
Ders |
|
12 |
Exome sekanslaması ve değerlendirmesi. 3 |
Okuma |
Ders |
|
13 |
Hastalık fenotipinden sorumlu genin belirlenmesi 1 |
Okuma |
Ders |
|
14 |
Hastalık fenotipinden sorumlu genin belirlenmesi 2 |
Okuma |
Ders |
|
15 |
Hastalık fenotipinden sorumlu genin belirlenmesi 3 |
Okuma |
Ders |
|
16/17 |
Hastalık fenotipinden sorumlu genin belirlenmesi 4 |
Okuma |
Ders |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
4 |
|
3 |
Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
4 |
|
4 |
Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme |
4 |
|
5 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
6 |
Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek |
4 |
|
7 |
Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek |
3 |
|
8 |
Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek |
4 |
|
9 |
Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme |
5 |
|
10 |
Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
11 |
Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
4 |
|
12 |
Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
13 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
5 |
|
14 |
Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
15 |
Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
16 |
Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|