Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Rekombinant DNA Teknolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BT-519 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Genetiğin gelişimi, DNA ve RNA´ nın temel yapıları öğretilecektir.
Gen izolasyonu , gen klonlama ve DNA analizinin temel ilkeleri kavranılacaktır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BT-519 Rekombinant DNA Teknolojisi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Moleküler biyoloji çalışmalarının temelini oluşturan DNA ve RNA moleküllerinin temel yapıları ve bu yapıların hangi teknikler ile değiştirildiği ve kullanım alanlarının anlatılması hedeflenmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders; modern genetiğe giriş, rekombinant DNA´ nın oluşturulması, DNA izolasyonu, DNA´ nın kesilmesi ve birleştirilmesi, rekombinant DNA´ nın çoğaltılması, klonlama vektörleri, kütüphanelerin oluşturulması, klonlanan genin analizi konularını içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü.Ziraat Fak.Bahçe Bitkileri Derslikleri ve Biyoteknoloji Laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
DNA ve RNA´ nın yapısı ve İşlevi |
Bilimsel makalelerin incelenmesi ve konuların dağıtımı |
Powerpoint sunum ve internetten görsel animasyonlar |
|
2 |
Genetik kod ve protein sentezi |
Bilimsel makalelerin incelenmesi ve konuların dağıtımı |
Powerpoint sunum ve internetten görsel animasyonlar |
|
3 |
Gen ekspresyonu ve analizleri |
Bilimsel makalelerin incelenmesi ve konuların dağıtımı |
Powerpoint sunum ve internetten görsel animasyonlar |
|
4 |
Gen ekspresyonunun düzenlenmesi |
Bilimsel makalelerin incelenmesi ve konuların dağıtımı |
Powerpoint sunum ve internetten görsel animasyonlar |
|
5 |
Nükleik asitlerin izolasyonu |
Bilimsel makalelerin incelenmesi ve konuların dağıtımı |
Powerpoint sunum ve internetten görsel animasyonlar |
|
6 |
Rekombinant DNA teknolojisinde kullanılan temel kavramlar |
Bilimsel makalelerin incelenmesi ve konuların dağıtımı |
Powerpoint sunum ve internetten görsel animasyonlar |
|
7 |
Restriksiyon enzimleri ve kullanım alanları |
Bilimsel makalelerin incelenmesi ve konuların dağıtımı |
Powerpoint sunum ve internetten görsel animasyonlar |
|
8 |
Gen izolasyonunun temel prensipleri |
Bilimsel makalelerin incelenmesi ve konuların dağıtımı |
Powerpoint sunum ve internetten görsel animasyonlar |
|
9 |
Gen klonlama ve PCR |
Bilimsel makalelerin incelenmesi ve konuların dağıtımı |
Powerpoint sunum ve internetten görsel animasyonlar |
|
10 |
Gen klonlamada kullanılan vektörler |
Bilimsel makalelerin incelenmesi ve konuların dağıtımı |
Powerpoint sunum ve internetten görsel animasyonlar |
|
11 |
Genomik kütüphanelerin oluşturulması |
Bilimsel makalelerin incelenmesi ve konuların dağıtımı |
Powerpoint sunum ve internetten görsel animasyonlar |
|
12 |
cDNA kütüphanelerinin oluşturulması |
Bilimsel makalelerin incelenmesi ve konuların dağıtımı |
Powerpoint sunum ve internetten görsel animasyonlar |
|
13 |
RNA interferans ve kullanım alanları |
Bilimsel makalelerin incelenmesi ve konuların dağıtımı |
Powerpoint sunum ve internetten görsel animasyonlar |
|
14 |
Nükleik asitlerin hibridizasyonu |
Bilimsel makalelerin incelenmesi ve konuların dağıtımı |
Powerpoint sunum ve internetten görsel animasyonlar |
|
15 |
Tarımda gen klonlama ve DNA analizi |
Bilimsel makalelerin incelenmesi ve konuların dağıtımı |
Powerpoint sunum ve internetten görsel animasyonlar |
|
16/17 |
Dersin değerlendirilmesi ve tartışma |
Bilimsel makalelerin incelenmesi ve konuların dağıtımı |
Powerpoint sunum ve internetten görsel animasyonlar |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
5 |
|
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
5 |
|
3 |
Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
4 |
|
4 |
Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme |
3 |
|
5 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
6 |
Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek |
4 |
|
7 |
Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek |
5 |
|
8 |
Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek |
4 |
|
9 |
Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme |
3 |
|
10 |
Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
11 |
Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
5 |
|
12 |
Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
13 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
3 |
|
14 |
Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
15 |
Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
16 |
Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|