Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biyoteknoloji ve Biyomühendislik Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
BT-510 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BURHAN ARIKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Enzim teknolojisinin kavranması ve biyoteknoloji alanında kullanımı
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BT-510 Biyoteknoloji ve Biyomühendislik Uygulamaları
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mikroorganizmalar, enzimler ve enzimlerin biyoteknoloji uygulamaları arasındaki ilişki |
|
Dersin İçeriği |
: |
İntrasellüler Mikrobiyal Enzimlerin Üretimi, Ekstrasellüler Enzimlerin Üretimi, İzolasyonu ve Ekonomik Önemleri, Glukoz İzomeraz Üretimi, Endüstriyel Uygulamalar için İmmobilize Glukoz İzomerazların Geliştirilmesi, Soluble ve İmmobilize Glukoz İzomerazlar ile Nişastanın Hidrolizi ve İmmoblize Enzimlerin Endüstriyel Uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyoteknolojinin tarihçesi |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
2 |
Biyoteknoloji ve biyomühendislik arasındaki etkileşim |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
3 |
İntrasellüler mikrobiyal enzimlerin üretimi |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
4 |
Ekstrasellüler mikrobiyal metabolitlerin izolasyonu |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
5 |
Ekstrasellüler mikrobiyal metabolitlerin üretimi ve biyoteknolojik uygulamaları |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
6 |
Primer ve sekonder metabolitlerin immobilizasyonu
|
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
7 |
Ara sınav |
|
|
|
8 |
İmmobilize glikozizomerazlar |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
9 |
Solubul ve immobilize amilaz enzimleri ile nişastanın hidrolizi |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
10 |
Solubul ve immobilize glukanaz enzimleri ile selülozik materyalin enzimatik hidrolizi |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
11 |
Biyomas konversiyonu |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
12 |
Biyosensör mikroorganizma ve proteinlerin üretimi |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
13 |
Tarımsal biyoteknolojide biyomühendislik uygulamaları |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
14 |
Farmasötik biyoteknolojide biyomühendislik uygulamaları |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
15 |
Çevre biyoteknolojinde biyomuhendislik uygulamaları |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
5 |
|
3 |
Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
4 |
|
4 |
Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme |
4 |
|
5 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
5 |
|
6 |
Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek |
5 |
|
7 |
Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek |
5 |
|
8 |
Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek |
5 |
|
9 |
Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme |
5 |
|
10 |
Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
11 |
Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
5 |
|
12 |
Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
5 |
|
13 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
5 |
|
14 |
Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
15 |
Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
|
16 |
Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|