|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Atölye Organizasyonu ve Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-602 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AHMET İNCE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Atölye organizasyonu ve yönetimini bilir. Atölyelerde üretim sistemleri ve bu sistemlerin planlanması bilir. Tarım makinaları sanayinin genel durumu bilir. Küçük ve Orta ölçekli işletmelerin genel durumu, yapısı ve ülke sanayisindeki payını bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kalkınmada sanayinin önemi, ülkemizdeki küçük ve orta ölçekli işletmelerin durumu, tarım makinaları sanayinde küçük ve orta ölçekli işletmelerin payı hakkında genel bilgi verilmesi, atölyelerde iş organizasyonu, atölye rasyonilazasyonu, atölyelerde çalışma güvenilirliği, atölye yönetimi, atölyelerde üretim sistemleri ve planlanması ile mühendislik hizmetleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sanayinin önemi, ülkemizde küçük ve orta ölçekli işletmeler, tarım makinaları sanayinin durumu, atölyelerde planlama ve organizasyon, iş güvenilirliği, atölyelerde üretim yöntemleri, atölyelerde verimli ve düzenli çalışma kuralları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı, içeriği ve ders hakkında genel bilgiler |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Düz anlatım |
|
2 |
Kalkınmada sanayinin önemi |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım |
|
3 |
Ülkemizde küçük ve orta ölçekli işletmelerin durumu |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım |
|
4 |
Tarım Makinaları sanayisinin tanıtılması ve ülke sanayindeki payı |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım |
|
5 |
Atölye planlanması |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölye uygulaması |
|
6 |
Atölye yerleştirme planı |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölye uygulaması |
|
7 |
Atölyelerde iş organizasyonu |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölye uygulaması |
|
8 |
Atölye rasyolinazasyonu |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölye uygulaması |
|
9 |
Atölyede çalışma güvenilirliği |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölye uygulaması |
|
10 |
Ara Sınav |
Ders notu ve yardımcı kaynaklardan sınav için hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
11 |
Atölyelerde üretim sistemleri |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölye uygulaması |
|
12 |
Atölyelerde üretim sistemlerinin planlanması |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölye uygulaması |
|
13 |
Atölyelerde verimli ve düzenli çalışma (5S kuralı) |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölye uygulaması |
|
14 |
Atölyelerde verimli ve düzenli çalışma (5S kuralı) |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölye uygulaması |
|
15 |
Öğrenci ödev sunusu |
Sunum hazırlığı |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunu |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
Ders notu ve yardımcı kaynaklardan sınav için hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
WEAVER, G. G., (Çev. Macit Karabay), 1990. Atölye Organizasyonu ve İdaresi. Mesleki ve teknik öğretim kitapları 3, Ajans Türk Matbaası, Ankara, 371s
Annymous, 1998. Workshop Management. Tsukuba Internationakl Center (TBIC) Japan International Cooperation Agency (JICA) Farm Machinery Section
OSADA, T., 1997. The 5 S Movement (Five keys to a Total Quality Enviroment &First Step for Improvement). Published by JICA.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
3 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
0 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
0 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
4 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
5 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
3 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
0 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
0 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
0 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
4 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
0 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
5 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|