Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Atölye Organizasyonu ve Yönetimi

Dersin Kodu : TM-602

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. AHMET İNCE

Dersin Öğrenme Kazanımları : Atölye organizasyonu ve yönetimini bilir.
Atölyelerde üretim sistemleri ve bu sistemlerin planlanması bilir.
Tarım makinaları sanayinin genel durumu bilir.
Küçük ve Orta ölçekli işletmelerin genel durumu, yapısı ve ülke sanayisindeki payını bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kalkınmada sanayinin önemi, ülkemizdeki küçük ve orta ölçekli işletmelerin durumu, tarım makinaları sanayinde küçük ve orta ölçekli işletmelerin payı hakkında genel bilgi verilmesi, atölyelerde iş organizasyonu, atölye rasyonilazasyonu, atölyelerde çalışma güvenilirliği, atölye yönetimi, atölyelerde üretim sistemleri ve planlanması ile mühendislik hizmetleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği : Sanayinin önemi, ülkemizde küçük ve orta ölçekli işletmeler, tarım makinaları sanayinin durumu, atölyelerde planlama ve organizasyon, iş güvenilirliği, atölyelerde üretim yöntemleri, atölyelerde verimli ve düzenli çalışma kuralları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve atölye


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanıtımı, içeriği ve ders hakkında genel bilgiler Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım
2 Kalkınmada sanayinin önemi Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım
3 Ülkemizde küçük ve orta ölçekli işletmelerin durumu Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım
4 Tarım Makinaları sanayisinin tanıtılması ve ülke sanayindeki payı Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım
5 Atölye planlanması Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölye uygulaması
6 Atölye yerleştirme planı Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölye uygulaması
7 Atölyelerde iş organizasyonu Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölye uygulaması
8 Atölye rasyolinazasyonu Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölye uygulaması
9 Atölyede çalışma güvenilirliği Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölye uygulaması
10 Ara Sınav Ders notu ve yardımcı kaynaklardan sınav için hazırlanma Yazılı sınav
11 Atölyelerde üretim sistemleri Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölye uygulaması
12 Atölyelerde üretim sistemlerinin planlanması Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölye uygulaması
13 Atölyelerde verimli ve düzenli çalışma (5S kuralı) Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölye uygulaması
14 Atölyelerde verimli ve düzenli çalışma (5S kuralı) Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölye uygulaması
15 Öğrenci ödev sunusu Sunum hazırlığı Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunu
16/17 Yarıyıl Sonu Sınavı Ders notu ve yardımcı kaynaklardan sınav için hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  WEAVER, G. G., (Çev. Macit Karabay), 1990. Atölye Organizasyonu ve İdaresi. Mesleki ve teknik öğretim kitapları 3, Ajans Türk Matbaası, Ankara, 371s
 Annymous, 1998. Workshop Management. Tsukuba Internationakl Center (TBIC) Japan International Cooperation Agency (JICA) Farm Machinery Section
 OSADA, T., 1997. The 5 S Movement (Five keys to a Total Quality Enviroment &First Step for Improvement). Published by JICA.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 6 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak 3
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek 0
3 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek 0
4 Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek 4
5 Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek 5
6 Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek 3
7 Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak 0
8 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak 0
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak 0
10 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak 4
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak 0
12 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 5 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6