Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarımsal Üretimde Enerji Analizi |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-589 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HASAN HÜSEYİN ÖZTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tarımda enerji kullanımına ilişkin bilgiler edinilir. Tarımda enerji verimliliğine ilişkin bilgiler edinilir. Tarımsal üretimde enerji analizi hakkında bilgiler edinilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarımsal üretim işlemlerinde doğrudan ve dolaylı enerji kullanımını analiz etmek, tarımsal üretimin enerji kullanım etkinliğini belirlemek ve tarımsal üretimde enerji kullanımını optimize etmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Enerji türleri ve özellikler, Fosil ve yenilenebilir enerji kaynakları,Tarımda doğrudan ve dolaylı enerji kullanımı, Tarımsal üretimde enerji kullanım etkinliği, Bitkisel üretim sistemlerinden örnekler, Tarımsal üretimde enerji kullanım optimizasyonu |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve elektrifikasyon laboratuarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Enerji ve türleri |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
2 |
Enerji kaynakları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
3 |
Yenilenebilir enerji kaynakları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
4 |
Tarımsal üretimde doğrudan enerji kullanımı ve hesaplamaları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
5 |
Tarımsal üretimde dolaylı enerji kullanımı ve hesaplamaları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
6 |
Tarımsal üretimde enerji analizİ |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
7 |
Tarımsal üretimde enerji verimliliği |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
8 |
Tarımsal üretimde enerji tasarrufu uygulamaları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
9 |
Tarımsal üretimde enerji girdi ve çıktıları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
10 |
Enerji optimizasyonu |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
11 |
Yenilenebilir enerji uygulamaları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
12 |
Bitkisel üretimde enerji uygulamaları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
13 |
Örnek hesaplamalar |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
14 |
Enerji birimleri |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
15 |
Yılsonu sınavı |
Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma |
Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma |
|
16/17 |
Genel değerlendirme |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
4 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
4 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
4 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
4 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
4 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
3 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
3 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
4 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
4 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
4 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
4 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|