Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seralarda Havalandırma Sistemlerinin Tasarımı. |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-576 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HASAN HÜSEYİN ÖZTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Psikrometrik işlem ve özelliklere ilişkin bilgiler edinilir. Seralarda doğal ve zorunlu havalandırma ve serinletme sistemlerinin tasarımını
içeren bilgiler edinilir.
Havalandırma sistemlerinde kullanılan ekipman ve kontrol elemanları hakkında bilgiler edinilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Seralarda doğal ve zorunlu havalandırma ve serinletme sistemlerinin tasarımı, havalandırma sistemlerinde kullanılan ekipman ve kontrol elemanları ve havalandırma sistemlerinin otomatik kontrol ve optimizasyonu hakkında ayrıntılı bilgiler öğrenmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Psikrometrik işlem ve özellikler, Havalandırma yöntemleri, Seralarda doğal ve zorunlu havalandırma ve serinletme sistemlerinin tasarımı, Havalandırma uygulamalarında hava dolaşımı ve dağılımı, Havalandırma sistemlerinde kullanılan ekipman ve kontrol elemanları, Havalandırma sistemlerinin otomatik kontrol ve optimizasyonu |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve araştırma seraları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Psikrometri bilgisi |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
2 |
Psikrometrik işlem ve özellikler |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
3 |
Havalandırma yöntemleri |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
4 |
Seralarda doğal havalandırma |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
5 |
Havalandırma uygulamalarında hava dolaşımı |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
6 |
Havalandırma uygulamalarında dağılımı |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
7 |
Havalandırma sistemlerinde kullanılan ekipmanlar |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
8 |
Havalandırma sistemlerinde kullanılan kontrol elemanları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
9 |
Havalandırma sistemlerinin otomatik kontrol |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
10 |
Havalandırma sistemlerinin optimizasyonu |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinmeDers kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
11 |
Havalandırmada enerji verimliliği |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
12 |
Havalandırma hesapları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
13 |
Havalandırmada enerji tasarrufu |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
14 |
Örnek hesaplamalar |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
15 |
Yılsonu sınavı |
Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma |
Sınav sorularını yazılı olarak cevaplamak |
|
16/17 |
Genel değerlendirme |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
4 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
4 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
4 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
4 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
4 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
4 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
4 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
4 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
4 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
4 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
4 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|