Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarımsal Amaçlı Kesme Düzeneklerinin Teori ve Konstrüksiyonu |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-563 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET TUNÇ ÖZCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hasat yöntemlerini bilir. Hasat yöntemmlerinin üstün ve zayıf yanlarını tanır. Kesme düzeneklerini mekanik yapısını ve parçalarını bilir.Kesme sistemlerini teorik esaslarıyla bilir. Hasat yöntemine uygun olarak kesme düzeneğini tasarlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarımda ürünü keserek uygulanan hasat yöntemlerinde kullasnılan kesme yöntemlerini tanıtılması. Kesme yöntemlerinin teorik temellerinin kavranması. Kesme düzeneğinin tasarımının yapılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kesmenin tanımlanması. Kesme çeşitlerinin tanıtılması. Kesici ağız çeşitleri, malzemesi ve dayanım özelliklerinin tanıtılması. Kesme düzenekleri, hareket mekanizmaları ve çeşitleri, mekanizmaya gelen kuvvetler ve dağılımı. Biçme makinalarının yapısal özellikleri, çeşitleri, kullanım özellikleri, ayar ve bakımları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hasat yöntemlerinin sınıflandırılması. Yöntemlerin uygulama alanları. Temel hasat yöntemi açısından karşılaştırılması. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, görsel materyal ile sunum ve pratik uygulamalar. |
|
2 |
Kesme sistemlerinin tanıtımı ve yöntemlerin karşılaştırılması |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
3 |
Makaslama Kesme sistemlerinin toerik incelemesi. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
4 |
Makaslama kesme sisteminin mekanik özellikleri. Dinamik özellikleri. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
5 |
Makaslama kesme yapan makinaların incelenmesi ve çalıştırılması |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Atölye ve tarla uygulaması |
|
6 |
Ara sınavı |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
|
|
7 |
serbest kesme yapan sistemlerin toerik incelenmesi. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
8 |
serbest kesme sisteminin mekanik ve Dinamik özellikleri. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
9 |
serbest kesme yapan makinaların incelenmesi ve çalıştırılması |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
atölye ve tarla uygulaması |
|
10 |
Serbest kesme sistemlerinin mekanizmalarının incelenmesi. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
11 |
Serbest kesme sistemlerinin mekanizmalarının incelenmesi. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
12 |
Kesme sistemi tasarım esaslarının incelenmesi. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
13 |
Ödev çalışması |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
14 |
Ödev çalışması |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
öğrencilerle karşılıklı olarak program akışına uygun, teorik esasların aktarılması, |
|
15 |
Ara sınavı |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
|
|
16/17 |
Yılsonu sınavı |
Ödevleri tamamlamak. Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
5 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
5 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
3 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
4 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
5 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
3 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
4 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
5 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
3 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
4 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
3 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|