|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Madenciler için Sistematik Mineraloji |
|
Dersin Kodu |
: |
MD-583 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. NİL DÖNDERİCİ YAPICI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciye mineral kimyası hakkında ileri derecede bilgi vererek bu bilgileri maden işletme vd konularda kullanma becerisine sahip kılar. Kayaç yapıları, dokuları ve mineral içeriklerini bilir Cevher mineralojisi hakkında detay bilgi sahibi olur Madencilikte mineralojinin önemini kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Maden programı yüksek lisansa başlayan öğrencilere kristalografi, kristal kimyası ve mineral kimyası kapsamındaki ileri mineraloji kavram ve prensipleri ile fiziksel özellikler, optik özellikleri konularında bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tüm kayaç ve cevher mineral içeriklerinin detay bilgileri verilir |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Danışman hocanın öngördüğü yer ve laboratuvarlar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mineralin tanımı, Mineralojinin Tarihi |
Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir |
Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri |
|
2 |
Kristalografi: Dış Form |
Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir |
Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri |
|
3 |
Kristalografi: İç Düzen |
Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir |
Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri |
|
4 |
Kristal Kimyası |
Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir |
Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri |
|
5 |
Fiziksel Özellikler |
Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir |
Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri |
|
6 |
Minerallerin Optik Özellikleri |
Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir |
Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri |
|
7 |
Mineral Toplulukları |
Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir |
Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri |
|
8 |
Doğal Elementler |
Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir |
Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri |
|
9 |
Oksitler, Hidroksitler |
Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir |
Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri |
|
10 |
Karbonatlar, Nitratlar
ve Boratlar
|
Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir |
Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri |
|
11 |
Sülfatlar ve Kromatlar |
Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir |
Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri |
|
12 |
Volframatlar ve Molibdatlar
|
Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir |
Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri |
|
13 |
Fosfatlar, Arsenatlar ve Vanadatlar
|
Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir |
Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri |
|
14 |
Silikatlar
|
Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir |
Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mefail Yeniyol, Mineraloji,2010,İstanbul 2-Klein, C. and Hurlbut Jr. C. S. “Manual of Mineralogy” John Wiley & Sons, Inc. 1993.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Genel Jeoloji, İhsan Ketin İTÜ Yayınları
Çeşitli Üniversitelerin Mineraloji-Petrografi Ders notları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. |
5 |
|
2 |
Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. |
5 |
|
3 |
Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak |
5 |
|
4 |
Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. |
5 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. |
5 |
|
9 |
Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. |
5 |
|
10 |
Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak |
4 |
|
11 |
Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi |
5 |
|
12 |
Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
6 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|