Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Madenciler için Sistematik Mineraloji

Dersin Kodu : MD-583

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. NİL DÖNDERİCİ YAPICI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciye mineral kimyası hakkında ileri derecede bilgi vererek bu bilgileri maden işletme vd konularda kullanma becerisine sahip kılar.
Kayaç yapıları, dokuları ve mineral içeriklerini bilir
Cevher mineralojisi hakkında detay bilgi sahibi olur
Madencilikte mineralojinin önemini kavrar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Maden programı yüksek lisansa başlayan öğrencilere kristalografi, kristal kimyası ve mineral kimyası kapsamındaki ileri mineraloji kavram ve prensipleri ile fiziksel özellikler, optik özellikleri konularında bilgi edinmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Tüm kayaç ve cevher mineral içeriklerinin detay bilgileri verilir

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Danışman hocanın öngördüğü yer ve laboratuvarlar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mineralin tanımı, Mineralojinin Tarihi Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri
2 Kristalografi: Dış Form Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri
3 Kristalografi: İç Düzen Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri
4 Kristal Kimyası Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri
5 Fiziksel Özellikler Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri
6 Minerallerin Optik Özellikleri Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri
7 Mineral Toplulukları Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri
8 Doğal Elementler Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri
9 Oksitler, Hidroksitler Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri
10 Karbonatlar, Nitratlar ve Boratlar Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri
11 Sülfatlar ve Kromatlar Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri
12 Volframatlar ve Molibdatlar Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri
13 Fosfatlar, Arsenatlar ve Vanadatlar Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri
14 Silikatlar Öğrenci verilen konuyu araştırır rapor haline getirir Sunu, öğrencinin hazırladığı rapor içeriğinin sru cevap ile değerlendirilmesi, laboratuvarda el ve ince kesit örnekleri


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mefail Yeniyol, Mineraloji,2010,İstanbul 2-Klein, C. and Hurlbut Jr. C. S. “Manual of Mineralogy” John Wiley & Sons, Inc. 1993.
Diğer Kaynaklar  Genel Jeoloji, İhsan Ketin İTÜ Yayınları
 Çeşitli Üniversitelerin Mineraloji-Petrografi Ders notları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. 5
2 Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. 5
3 Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak 5
4 Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak 5
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi 5
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. 5
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. 5
9 Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. 5
10 Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak 4
11 Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi 5
12 Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6