|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bazı Madencilik Problemlerinin Optimizasyonu |
|
Dersin Kodu |
: |
MD-540 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AHMET DAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Optimizasyon ve kavramlarını bilir. Optimizasyon tekniklerini bilir. Optimum işletme yöntemi seçimi konusunu bilir. Açık işletme sınırının belirlenmesi, taşıma yolu optimizasyonu, sınır tenör ve üretim miktarının belirlenmesi gibi bazı optimizasyon problemlerini çözebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciye; optimizasyon ve teknikleri hakkında yeterli bilgiyi vermek, bazı madencilik problemleri optimizasyonunu öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bir maden yatağının tüm özelliklerinin belirlenmesiyle yeraltı işletmeciliğine karar verilmesinde parametre ve yöntemlerin tanıtılması, planlama için gerekli verilerin toplanması, yeraltı üretim metodu seçimi, kuyu yeri seçimi, kuyu projesi, pano ve ayak uzunluğunun belirlenmesi, katlar arası mesafenin belirlenmesi, yeraltı işletmelerinde kazı sırasının belirlenmesi ve maliyet analizi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Optimizasyon ve kavramları |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
2 |
Optimizasyon teknikleri
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
3 |
Dinamik programlama tekniği
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
4 |
Dinamik programlama tekniği
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
5 |
İşletme yöntemi seçimi
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
6 |
Optimum nihai açık işletme sınırının belirlenmesi
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
7 |
Optimum nihai açık işletme sınırının belirlenmesi
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
8 |
Taşıma yolu optimizasyonu
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
9 |
Taşıma yolu optimizasyonu
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
10 |
Optimum Sınır tenör ve üretim miktarının belirlenmesi
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
11 |
Arasınav
|
|
Yazılı sınav |
|
12 |
Optimum Sınır tenör ve üretim miktarının belirlenmesi
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
13 |
Optimum kazı planlaması
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
14 |
Optimum kazı planlaması
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
15 |
Optimum kazı planlaması |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım ve uygulama |
|
16/17 |
Dönemsonu sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ahmet Dag, Ders notları (yayınlanmamış)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. |
5 |
|
2 |
Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. |
5 |
|
3 |
Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak |
4 |
|
4 |
Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi |
0 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek |
4 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. |
4 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. |
3 |
|
9 |
Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. |
5 |
|
10 |
Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak |
4 |
|
11 |
Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi |
4 |
|
12 |
Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
4 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|