Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Restitüsyon (Canlandırma) Rekonstrüksiyon Çalışmalarında Kaynak Belirleme |
|
Dersin Kodu |
: |
MM-570 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. GÜLERTAN AKYÜZLÜER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mevcut yapı ve benzerlerinden elde edilen bilgilerin birlikte kullanılarak tamamlama için çalışma yapılması ve akademik çalışma olarak değerlendirilmesi. Restitüsyon ve rekonstrüksiyon çalışmaları ile ilgili gerekli bilgilendirme ve örnekler üzerinde yapılan tartışmalar sonucunda bir uzmanlık gerektiren çalışma yapabilmek. Mimarlık öğrenimi neticesinde ilgi duyulan bir konu çerçevesinde uzmanlık çalışması yapabilmek için bilgiyi kullanırken sorumluluk alarak süreci yürütebilmek ve proje haline getirebilmek. Konusu ile ilgili bilgi toplamak ve projeye dönüştürmek. Elde ettiklerini akademik ve uygulama alanında çalışanlarla paylaşarak mesleki bilgi ve pratik çalışmalara katkı sağlamak. Mesleki öğrenim temeli ve eklenen yöntemli/sistemli bilgiler ve kullanım becerileri çalışmaların bağımsız sürdürülebilmesini sağlar. Elde edilen bilgilerle uzman olan ve olmayan gruplarla açık, sistemli ve yeterli paylaşım oluşur. Mesleki öğrenim temelinde alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerinin ileri düzeyde kullanımı sağlanır. Bir akademik çalışmayı sistemli ve eleştirel yürüterek ulusal ve uluslar arası ortamda sunulacak bildiri ve yayın yapar. Mesleki yüksek lisansta uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahip.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Restorasyona esas olabilecek ahşap, taş vb. bir yapı veya yapı bölümünün – elemanlarının rölövesinin çıkartılarak canlandırılmasında, tamamlanmasında, yapım tekniği, üslup, özgünlük gibi bileşen ve kriterlerin saptanarak yorumlanması amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tek yapı ölçeğinde eski eser niteliğindeki taşınmaz kültür varlıklarının canlandırılmasında, tamamlanmasında, yapım tekniği, üslup, özgünlük v.b. bileşen ve kriterlerin saptanması ve yorumlanması dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yapılarda veya yapının herhangi bir bölümü için rölöve, resstitüsyon, rekonstrüksiyon ve restorasyon çalışmaları için teorik bilgiler. |
ilgili kitaplara çalışmak |
Bilgisayar destekli projeksiyon ile anlatım |
|
2 |
Yapılarda veya yapının herhangi bir bölümü için rölöve, resstitüsyon, rekonstrüksiyon ve restorasyon çalışmaları için teorik bilgiler. |
ilgili kitaplara çalışmak |
Bilgisayar destekli projeksiyon ile anlatım |
|
3 |
Örnek bir yapı /yapı bölümü (tarihsel değeri olan) üzerinde bilgilerin kullanımı |
ilgili kitaplara çalışmak |
Bilgisayar destekli projeksiyon ile anlatım |
|
4 |
Bir yapının ödev olarak verilmesi ve bilgi toplama çalışmaları |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma ve değerlendirme |
|
5 |
Yapı ile ilgili toplanan bilgilerin projeye dönüştürülmesi çalışması ve adımları
(Rölöve) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma ve değerlendirme |
|
6 |
Yapı ile ilgili toplanan bilgilerin projeye dönüştürülmesi çalışması ve adımları
(Rölöve) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma ve değerlendirme |
|
7 |
Yapı ile ilgili toplanan bilgilerin projeye dönüştürülmesi çalışması ve adımları
(Restitüsyon) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma ve değerlendirme |
|
8 |
Yapı ile ilgili toplanan bilgilerin projeye dönüştürülmesi çalışması ve adımları
(Restitüsyon) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma ve değerlendirme |
|
9 |
Yapı ile ilgili toplanan bilgilerin projeye dönüştürülmesi çalışması ve adımları
(Rekonstrüksiyon) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma ve değerlendirme |
|
10 |
Yapı ile ilgili toplanan bilgilerin projeye dönüştürülmesi çalışması ve adımları
(Rekonstrüksiyon) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma ve değerlendirme |
|
11 |
Yapı ile ilgili toplanan bilgilerin projeye dönüştürülmesi çalışması ve adımları
(Restorasyon) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma ve değerlendirme |
|
12 |
Yapı ile ilgili toplanan bilgilerin projeye dönüştürülmesi çalışması ve adımları
(Restorasyon) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma ve değerlendirme |
|
13 |
Yapının mevcut ve elde edilen bilgiler ışığında raporunun hazırlanması
(Çalışmanın akademik olarak hazırlanması) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma ve değerlendirme |
|
14 |
Yapının mevcut ve elde edilen bilgiler ışığında raporunun hazırlanması
(Çalışmanın akademik olarak hazırlanması) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma ve değerlendirme |
|
15 |
Yapının sunumunun yapılması ( edinilen bilgiler ve hazırlanan proje aşamalarının anlatılması) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma, değerlendirme ve sonuç çıkarma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
0 |
|
2 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
0 |
|
3 |
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
3 |
|
4 |
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
0 |
|
5 |
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyaloğu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. |
3 |
|
6 |
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
3 |
|
7 |
Mimarlık/planlama/tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştiren farkındalığa sahiptir. |
0 |
|
8 |
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanı ile ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. |
0 |
|
9 |
Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. |
3 |
|
10 |
Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. |
0 |
|
11 |
Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. |
3 |
|
12 |
Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. |
3 |
|
13 |
Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. |
3 |
|
14 |
Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. |
0 |
|
15 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
0 |
|
16 |
Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. |
0 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
4 |
|
18 |
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. |
5 |
|
19 |
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. |
3 |
|
20 |
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|