Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çelik Yapılar ve Tasarım İlkeleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MM-568 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SIDIKA SEREN GÜVEN AKAVCI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Çelik yapı malzemesinin özelliklerini tanır 2. Çelik yapılarda tasarım ilkelerini öğrenir 3. Çelik çubuklar ve özelliklerini öğrenir 4. Kolonlar ve kolonların temele bağlanmasını öğrenir 5. Dolu ve boşluklu gövdeli kirişler hakkında bilgi sahibi olur 6. Mesnetler ve düğüm noktalarının düzenlenme ilkelerini öğrenir 7. Döşeme türleri ve döşemelerin sisteme bağlanmasını öğrenir 8. Çelik yapıların bilgisayar destekli analiz ve tasarımı konusunda bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çelik yapılarda çeşitli kavram ve ilkelerin anlatılarak genel hesap ilkelerinin öğretilmesi ve çelik yapıların bilgisayar destekli analizlerinin anlatılması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çelik yapı malzemesinin özellikleri. Yapı mühendisliğinde çelik yapı tasarım ilkeleri. Çelik yapılarda birleşim yöntemleri. Düzlem ve uzay kafes çerçeve sistemlerin oluşturulma esasları. Çelik çubuk en kesitleri. Kolonlar ve kolonların temele bağlanması. Dolu ve boşluklu gövdeli kirişler. Mesnetler ve düğüm noktalarının düzenlenmesi. Döşemeler ve döşemelerin sisteme bağlanması. Cephe elemanları ve cephe elemanlarının sisteme bağlanması. Çelik yapıların bilgisayar destekli analiz ve tasarımı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Demir, çelik nedir? Çelik yapıların tarihçesi |
|
Düz anlatım |
|
2 |
Çelik üretimi, hadde ürünleri |
|
Düz anlatım |
|
3 |
Yapı malzemesi olarak çelik; yapısal çeliğin genel özellikleri, mekanik özellikleri, diğer yapı malzemelerine göre üstün ve sakıncalı özellikleri |
|
Düz anlatım |
|
4 |
Çelik yapı elemanlarında birleşim yöntemleri; bulonlu, civatalı ve kaynaklı birleşimler |
|
Düz anlatım |
|
5 |
Çelik kirişler |
|
Düz anlatım |
|
6 |
Çelik kirişler |
|
Düz anlatım |
|
7 |
Çelik kolonlar, kolon ayakları (temeller) |
|
Düz anlatım |
|
8 |
Çelik yapılarda döşeme sistemleri |
|
Düz anlatım |
|
9 |
Arasınav |
|
|
|
10 |
Çelik çatı sistemleri |
|
Düz anlatım |
|
11 |
Çelik yapılarda taşıyıcı sistem tipleri; geniş açıklıklı çelik yapılar |
|
Düz anlatım |
|
12 |
Çelik yapılarda taşıyıcı sistem tipleri; geniş açıklıklı çelik yapılar |
|
Düz anlatım |
|
13 |
Çelik yapılarda taşıyıcı sistem tipleri; çok katlı çelik yapılar |
|
Düz anlatım |
|
14 |
Çelik yapılarda taşıyıcı sistem tipleri; çok katlı çelik yapılar |
|
Düz anlatım |
|
15 |
Çelik yapılarda bağlantı detayları |
|
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
0 |
|
2 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
0 |
|
3 |
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
5 |
|
4 |
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
4 |
|
5 |
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyaloğu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. |
3 |
|
6 |
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
4 |
|
7 |
Mimarlık/planlama/tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştiren farkındalığa sahiptir. |
0 |
|
8 |
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanı ile ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. |
3 |
|
9 |
Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. |
5 |
|
10 |
Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. |
0 |
|
11 |
Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. |
2 |
|
12 |
Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. |
3 |
|
13 |
Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. |
0 |
|
14 |
Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. |
0 |
|
15 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
0 |
|
16 |
Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. |
4 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
0 |
|
18 |
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. |
0 |
|
19 |
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. |
4 |
|
20 |
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|