Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Konutta Sözsüz İletişim

Dersin Kodu : MM-558

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ONUR KARAGENÇ ERMAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Fiziksel çevrede anlama dayalı iletişim sürecini kavrar.
Konutta anlam ileten unsurların tanımlar.
Konut kullanıcı ilişkisine ait anlamsal parametreleri bilir.
Farklı kullanıcı profilinde ve konut tiplerinde anlamsal düzeyleri belirler.
Konut alanlarını anlamsal olarak analiz eder.
İlgili bilimsel çalışmaları takip eder ve yorumlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Konutun; barınmayı sağlayan işlevsel bir unsur olmanın ötesinde; sosyal iletişimde bir araç olduğu kabulüyle; konut ve insan ilişkisine farklı bir noktadan yaklaşım sağlamak. Bu kapsamda ders; konut ve kullanıcı ilişkisine dayanarak oluşan sözsüz iletişim (nonverbal communication), konut iç ve dış mekanında kullanıcıya ait işaretler, konutun yakın çevresiyle ilettiği mesajlar, farklı nitelikte ve tipte konut çevrelerinde değişen ve çeşitlenen mesajları ele almayı hedefler.

Dersin İçeriği : konut ve kullanıcı ilişkisinde sözsüz iletişim, konut yakın çevresinde işaretler ve simgeler, konutun yakın çevresiyle ilettiği mesajlar, anlamlandırma süreçleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin Kapsamı, Amacı ve İçeriğinin verilmesi Konu hakkında okumalar, araştırmalar Düz anlatım, sunum
2 Anlamlandırma Süreci Konu hakkında okumalar, araştırmalar Düz anlatım, sunum, tartışma
3 Mimarlıkta Anlam Kavramı Konu hakkında okumalar, araştırmalar Düz anlatım, sunum, tartışma
4 Mimarlıkta Anlam ileten Unsurlar Konu hakkında okumalar, araştırmalar Düz anlatım, sunum, tartışma
5 Konut Olgusu Konu hakkında okumalar, araştırmalar Düz anlatım, sunum, tartışma
6 Konutun Sosyal, Kültürel ve Ekonomik İçeriği Konu hakkında okumalar, araştırmalar Düz anlatım, sunum, tartışma
7 Konutun Anlamına İlişkin Modeller ve Yaklaşımlar Konu hakkında okumalar, araştırmalar Düz anlatım, sunum, tartışma
8 Kullanıcı Özelliklerinin Konuta Yansıması ve Anlama Etkisi Konu hakkında okumalar, araştırmalar Düz anlatım, sunum, tartışma
9 Vize Konuların tekrarı Yazılı Sınav
10 Konut İç Mekanında Anlam Konu hakkında okumalar, araştırmalar Düz anlatım, sunum, tartışma
11 Konut Dış Mekanında ve Yakın Çevresinde Anlam Konu hakkında okumalar, araştırmalar Düz anlatım, sunum, tartışma
12 Farklı Konut Tiplerinde Anlam Konu hakkında okumalar, araştırmalar Düz anlatım, sunum, tartışma
13 Analiz Çalışmaları Örnek çalışmalar, uygulamalar sunum, tartışma
14 Analiz Çalışmaları Örnek çalışmalar, uygulamalar sunum, tartışma
15 Analiz Çalışmaları Örnek çalışmalar, uygulamalar sunum, tartışma
16/17 Final Konuların tekrarı Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Altman I., Werner C., 1985; Home Environments, Plenum Press, NY
 Arias E.G., 1993; The Meaning and Use of Housing, Avebury
 Broadbent G., Bunt R., Jencks C. (eds), 1980; Sign, Symbols and Architecture, John Wiley & Sons
 Becker F.D., 1977; Housing Messages, Dowden Hutchinson & Ross Inc., Strousdburg
 Hesselgren S., 1960; The Language of Architecture, V.1, Essex: Applied Science Publisher
 Lawrence R.J., 1987; Housing, Dwellings and Homes, John Wiley & Sons
 Oliver P., 1975; Shelter , Sign & Symbol, Barriel & Jenkins, London
 Rapoport A., 1990; The Meaning of Built Environment, Uni. of Arizona Press
 Sadalla E.K., Vershure B., Burroughs J., 1987; Identity Symbolism in Housing, Environment and Behavior, September 1987, vol. 19, no. 5, 569-587
 Norberg Schultz C., 1993, Conxcept of Dwelling, Electra Rizzoli
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 13 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. 3
2 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
3 Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. 3
4 İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. 5
5 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyaloğu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. 4
6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 3
7 Mimarlık/planlama/tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştiren farkındalığa sahiptir. 5
8 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanı ile ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. 4
9 Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. 4
10 Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. 3
11 Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. 3
12 Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. 5
13 Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. 5
14 Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. 4
15 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
16 Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. 5
17 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. 4
18 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. 5
19 Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. 4
20 Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 13 4 52
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 151
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.04
Dersin AKTS Kredisi: 6