|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Binalarda Nemlenme Şekilleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MM-539 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ERKİN ERTEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Binalarda ortaya çıkan nem sorunlarına tanı koyar. Mimari tasarımda nem yalıtımı ile ilgili ayrıntıları çözer, malzemeleri bilinçli seçer. Tasarım sürecinde, nemlenme sorunlarına karşı uygulamaya yönelik önlemler geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MM-539 Binalarda Nemlenme Şekilleri
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Binalarda su ve nemle ilgili sorunları ve bunlara karşı alınabilecek yalıtım önlemlerini ayrıntılı olarak ele alarak, uygulama ve malzeme bilgisini ileri düzeye taşımak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Binaları dışarıdan zorlayan nem. İç ortamdan kaynaklanan nem. Çarpan yağmura karşı korunum. Zemin nemine karşı kullanılan malzemeler ve yalıtımın düzenlenmesi. Basınçsız su. Bina içerisinde oluşan basınçsız suya karşı yalıtım. Bina dışındaki basınçsız suya karşı korunum, drenaj önlemleri, kullanılan malzeme, yalıtımın düzenlenmesi. Basınçlı suya karşı korunumda uygulama yöntemleri, kullanılan malzeme ve yalıtımın düzenlenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Binaları dışarıdan zorlayan nem |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Zemin bölgesini zorlayan nem, zemin nemi, basınçsız su, basınçlı su |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
İç ortamdan kaynaklanan nem, kullanım suları, çiyleşme suyu, su buharı |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Yapı elemanları içerisinde var olan nem, pratik nem, yapı nemi |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Çarpan yağmura karşı korunum |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Zemin nemine karşı korunum, malzemeler |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Zemin nemine karşı yalıtımın düzenlenmesi |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Basınçsız suya karşı korunum, malzemeler |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
9 |
Bina içerisinde oluşan basınçsız suya karşı yalıtım |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Arasınav |
Ders notları ve konu ile ilgili kitapları inceleme |
Yazılı sınav |
|
11 |
Binanın dışındaki basınçsız suya karşı korunum, drenaj önlemleri |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Basıçsız suya karşı yalıtımın düzenlenmesi |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Basınçlı suya karşı korunum, kullanılan malzemeler |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Basınçlı suya karşı yalıtımın düzenlenmesi, içten uygulama, havuzlarda yalıtım |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Basınçlı suya karşı yalıtımın dıştan uygulanması. |
Konu ile ilgili kitapları inceleme |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders notları ve konu ile ilgili kitapları inceleme |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
KEÇECİLER A.F., AKYOL G., Bitümlü Malzemeler Elkitabı, Bayındırlık Bakanlığı Gn. Müdürlüğü, Ankara, 1979
SCHMITT H., Hochbaukonstruktion, Otto Meier Verlag, Ravensburg, 1967
MUTH W., Bemessung der Draenagung zum Schutz Ernberührter Bauteile, DBZ, 7/1979
ANANİM, DIN - 4117, Abdichtung von Bauwerken gegen Bodenfeuchtikeit, Beuth-Betrieb GmbH, Berlin, Köln
ANONİM, DIN - 18540, Abdichten von Aussenwandfugen im Hocbau mit Fugendichtungmassen, Teil 1.
ANONİM, DIN - 4122, Abdichtung von Bauwerken gegen Nichtdrückendes Oberfaechenwasser ınd Sickerwasser mit Bitüminösen Stoffen, Metalbaendern und Kunststoff-Folien
SEIFFERT K., Wasserdampdiffusion im Bauwesen, Bauverlaf Gmbh, Wiesbaden, 1967
ERTEN E.; Higro-Termik Davranışlar Açısından Zeminle Sınırlı Duvar, Doktora Tezi, Karadeniz Üniversitesi , FBE, Genel Yayın No: 69., Enstitü Tayın No: 4.,
Trabzon, 1984
HEBGEN H., HECK F., Aussenwandkonstruktionen mit Optimalem Waermeschutz, Wieveg Verlag, Braunschweig, 1977
TEZCAN Y., Sıcak Yapı Elemanlarının Kondensasyon Kontrolu Hesaplarında Kullanılacak Dış Sınır Şartları ve Peryotların Belirlenmesi İçin Yani Bir Metod, Doktora Tezi, İTÜ Mimarlık Fak., İstanbul 1970
SCHILD, E., OSWALD R., SCHWEIKERT H., SCHAPAUFF V., Schwachstellen - Band II., Aussenwaende und Öffnungsanschlüsse, Bauverlag GmbH, Wiesbaden und Berlin, 1979
SCHİLD E.; OSWALD H., ROGIER D., SCHWEIKERT H., SCHNAPAUFF V.; Schwachstellen - Band III., Keller-Draenagen, Bauverlag GmbH, Wiesbaden und Berlin, 1980
TUĞAL E., Beton Hazır Bileşnlere Datyalı Yapılarda Derz Yapımı, Yapı 84. İstanbul, 1988
WITMANN W., Mauerfeuchtikeit - Ursachen - Auswirkungen - Trockenlegung, Bauverlag GmbH, Wiesbaden, 1965
LOHMEYER G., Prktische Bauphysik, B.G. Teubner, Stuttgart, 1985
REICHERT H., Sperrschicht und Dichtschicht im Hochbau, Verlagsgesellschaft Rudolf Miller, Köln-Braunsfeld, 1974
ÖZER M., Yapıların Isı, Su ve Buhar Yalıtımları, İstanbul, 1974
LUFSKY K., Bauwerksabdichtung, B.G. Teubner, Stuttgart, 1983
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
ANONİM, TS-3128, Binalarda Zemin Rutubetine Karşı Talıtım İçin Yapım Kuralları, Ankara
DOPPLER, c. W., Sichere Abdictung und Waermedaemmung, DBZ 11/1992
ANONİM, DIN - 4031, Wasserdruckhaltende Bitüminöse Abdichtungen für Bauwerke; Richtlinie für Bemessung und Ausführung
APPL R., Begünte Daecher, DBZ, 1992
ANONİM, DIN - 1053, Mauerwerk, Teil 1.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
1 |
|
2 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
1 |
|
3 |
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
1 |
|
4 |
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
5 |
|
5 |
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyaloğu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. |
4 |
|
6 |
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
5 |
|
7 |
Mimarlık/planlama/tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştiren farkındalığa sahiptir. |
1 |
|
8 |
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanı ile ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. |
5 |
|
9 |
Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. |
5 |
|
10 |
Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. |
1 |
|
11 |
Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. |
1 |
|
12 |
Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. |
0 |
|
13 |
Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. |
1 |
|
14 |
Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. |
0 |
|
15 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
1 |
|
16 |
Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. |
0 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
0 |
|
18 |
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. |
0 |
|
19 |
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. |
1 |
|
20 |
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
12 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
8 |
16 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|