|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Konfeksiyon İşletmelerinde Üretim Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
TL-545 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. PINAR DURU BAYKAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Üretim yönetiminin temel ilkelerini öğrenir Konfeksiyonda üretim yönetimi kapsamında yapılması gerekenleri öğrenir Konfeksiyon üretiminde standart sürelerin hesaplanmasını ve bunun faydalarını öğrenir Bir konfeksiyon işletmesinde üretim yönetimi çalışmalarını yürütebilir, bu çalışmaların çıktılarını sözlü ve yazılı olarak değerlendirebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Üretim yönetimi kavramı ve kapsamı hakkında bilgi vermek, konfeksiyonda üretim yönetiminin önemini ve gerekliliğini öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Konfeksiyonda Üretim Yönetimi Tanımı ve Amaçları. Konfeksiyon İşletmelerinde Proses Akışı, Proseslerin Tanımları ve Görevleri. Organizasyon Sistemleri. Konfeksiyonda Operasyonların Analizi ve Ergonomi. Proses Analizi ve Proses Analiz Tablolarının Hazırlanması. Konfeksiyonda Zaman İncelemesi. Üretimde Standart Sürenin ve İşçi Sayısının Hesaplanması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konfeksiyon teknolojisi hakkında temel bilgiler, konfeksiyonda pazar durumu |
Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Konfeksiyonda Üretim Yönetimi Tanımı ve Amaçları |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Konfeksiyon İşletmelerinde Proses Akışı |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Proseslerin Tanımları ve Görevleri, Organizasyon Sistemleri |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Konfeksiyonda Operasyonların Analizi ve Ergonomi |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Proses Analizi ve Proses Analiz Tablolarının Hazırlanması |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Konfeksiyonda Zaman İncelemesi |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Üretimde Standart Sürenin ve İşçi Sayısının Hesaplanması |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Pitch Time ve Pitch Şeması |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Pitch Şemasının Faydaları ve Verimlilik ile İlişkisi |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Dikim Bandında Verimlilik |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Bantta Makine Yerleşim Planı |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Ödev Sunumu |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Genel Konu tekrarı |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
DURU BAYKAL, P., 2008. Konfeksiyonda Üretim Yönetimi. Ders Notu. Çukurova Üniversitesi, Balcalı-Adana, 60s.
HATİBOĞLU, Z., 1996.Üretim Yönetimi ve Yöneylem Araştırmasına Giriş. Lebib Yalkın Yayımları, İstanbul. 215 s.
JUKI, 1999. Konfeksiyonda Üretim Yönetimi Semineri, Yönetici Eğitim Kursu El Kitabı., Hazır Giyim Üretimi Araştırma Laboratuvarı, JUKI Corporation 122s.
KOBU, B., 1996. Üretim Yönetimi. İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme İktisadi Enstitüsü Araştırma ve Yardım Vakfı Yayın No : 01, 9. Baskı, İstanbul. 607 s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak |
4 |
|
2 |
Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek |
4 |
|
3 |
Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek |
5 |
|
5 |
Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek |
4 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek |
3 |
|
7 |
Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek
|
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek
|
2 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek
|
4 |
|
10 |
Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek
|
3 |
|
11 |
Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek
|
2 |
|
12 |
Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
|
4 |
|
13 |
Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek |
4 |
|
14 |
İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek
|
4 |
|
16 |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek
|
1 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
|
4 |
|
18 |
Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek
|
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|