|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Dokuma Konstrüksiyonu |
|
Dersin Kodu |
: |
TL-537 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. NİHAT ÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Basit ve türev dokular, kumaş yapılarını ve tasarımlarını öğrenilir Renkli dokumalar, kumaş yapılarını ve tasarımlarını öğrenilir Karmaşık dokular, kumaş yapılarını ve tasarımlarını öğrenilir Dokuma analizi, tasarım ve üretim bilgilerinin hazırlanmasını öğrenilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çeşitli dokuma teknikleriyle elde edilen kumaş yapıları ve tasarımları hakkında bilgi vermek, ders kapsamında belirlenmiş olan konularda araştırma ve/veya uygulamaya dayalı bilgi paylaşımı ve uygulama becerisi üzerine kazanım sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Basit ve Türev Dokular ve Kumaşlar. Renkli Dokumalar. Ekstra Çözgülü ve Ekstra Atkılı Dokuma Yapıları. Çözgü Takviyeli Dokuma Yapıları. Atkı Takviyeli Dokuma Yapıları. Çok Katlı Dokuma Kumaş Yapıları. Jakarlı Dokumalar. Havlu Kumaş Yapıları. Halı Yapıları. Döner Gücü Sistemli Dokumalar. Dar Dokuma. Üç Eksenli Dokuma, Üç Boyutlu Dokuma. Dokuma için Gerekli Plan ve Hazırlıklar
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar, Uygulama, Ödev vs. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Basit ve Türev Dokular ve Kumaşlar |
Düzenli çalışma tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
2 |
Renkli Dokumalar |
Düzenli çalışma tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
3 |
Ekstra Çözgülü ve Ekstra Atkılı Dokuma Yapıları |
Düzenli çalışma tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
4 |
Çözgü Takviyeli Dokuma Yapıları |
Düzenli çalışma tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
5 |
Atkı Takviyeli Dokuma Yapıları |
Düzenli çalışma tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
6 |
Çok Katlı Dokuma Kumaş Yapıları |
Düzenli çalışma tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
7 |
Jakarlı Dokumalar |
Düzenli çalışma tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
8 |
Arasınav |
Düzenli çalışma tavsiye edilir. |
Yazılı sınav |
|
9 |
Havlu Kumaş Yapıları |
Düzenli çalışma tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
10 |
Halı Yapıları |
Düzenli çalışma tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
11 |
Döner Gücü Sistemli Dokumalar |
Düzenli çalışma tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
12 |
Dar Dokuma Yapıları |
Düzenli çalışma tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
13 |
Üç Boyutlu Dokuma |
Düzenli çalışma tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
14 |
Dokuma için Gerekli Plan ve Hazırlıklar ve dönem ödevi değerlendirmesi |
Düzenli çalışma tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
15 |
Dokuma için Gerekli Plan ve Hazırlıklarve dönem ödevi değerlendirmesi |
Düzenli çalışma tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Düzenli çalışma tavsiye edilir. |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ÇELİK N., 2012. Dokuma Konstrüksiyonu Ders Notları, Çukurova Üniversitesi, Mühendislik Mimarlık Fakültesi, Tekstil Mühendisliği Bölümü, Adana.
BAŞER G., 2004. Dokuma Tekniği ve Sanatı - Cilt 1: Temel Dokuma Tekniği ve Kumaş Yapıları - 2.Baskı. Punto Yayıncılık, Çankaya / İzmir.
EBERLE, H., HERMELING, H., HORNBERGER, M., MENZER, D., RING, W., 1996. Clothing Technology from fiber to fashion. Verlag Europa-Lehrmittel.
ACUNER A., 2001, Tasarımda Konstrüksiyon Esasları, Mart Matbaacılık Sanatları, İstanbul.
GOERNER D., 1986, Woven Structure and Design - Part 1: Single Cloth Construction, Wira Technology Group, Leeds (UK).
GOERNER D., 1989, Woven Structure and Design - Part 2: Compound Structures, British Textile Technology Group, Leeds (UK).
ROBINSON A.T.C. and MARKS R., 1973, Woven Cloth Construction, The Textile Institute, Manchester (UK).
MARKS R. and ROBINSON A.T.C., 1976, Principles of Weaving, The Textile Institute, Manchester (UK).
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Dokuma makine, mekanizma, sistem, dokuma tasarım yazılımları vs. üreticilerine ait resmi internet sayfaları - Picanol, Dornier, Sultex, Sulzer, Staubli, Van de Wilele, Panter, Vamatex, Tsaudakoma, Toyoda … vs. - GENEL, Tekstil teknolojisi ve Bilimine yönelik Populer ve bilimsel konuları ele alan basılı ve on-line dergiler, GENEL.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak |
4 |
|
2 |
Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek |
3 |
|
3 |
Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak |
0 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek |
4 |
|
5 |
Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek |
0 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek |
0 |
|
7 |
Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek
|
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek
|
0 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek
|
4 |
|
10 |
Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek
|
5 |
|
11 |
Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek
|
0 |
|
12 |
Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
|
4 |
|
13 |
Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek |
4 |
|
14 |
İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek
|
4 |
|
16 |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek
|
0 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
|
4 |
|
18 |
Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
16 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
16 |
16 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
16 |
16 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|