Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitim İşlemlerinde Terbiye Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
TL-535 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RAMAZAN TUĞRUL OĞULATA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Genel terbiye işlemleri öğrenilir. Genel bitim işlemleri ve uygulanan terbiye teknikleri hakkında bilgi sahibi olunur Ürün performansı üzerinde bitim işlemlerinin değerlendirilmesini öğrenilir Tekstilde önemli olan haslıkların tespiti ve iyileştirme yöntemlerinin değerlendirmesi yapılır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tekstil terbiyesinde temel işlemler ile bitim işlemleri hakkında genel bilgilerin önemini ve gerekliliğini öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Genel Bitim İşlemleri ve Uygulanan Terbiye Teknikleri. Kullanım Amacına Göre Tekstil Ürünlerindeki Bitim İşlemlerinin Belirlenmesi. Önemli Bazı Bitim İşlemlerindeki Son Tekniklerin Tanıtımı.Ürün Performansı Üzerinde Bitim İşlemlerinin Değerlendirilmesi. Haslıkların Tespiti ve İyileştirme Yöntemlerinin İncelenmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Terbiye işlemlerinin tanıtımı, terbiye işlem adımları |
Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
2 |
Genel bitim işlemleri ve uygulanan terbiye teknikleri |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
3 |
Yıkama işleminin amacı makineleri ve yöntemleri |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
4 |
Kurutma işleminin amacı makineleri ve yöntemleri |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
5 |
Farklı elyaflı mamuller için ön terbiye işlem ve uygulamaları |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
6 |
Tekstil mamullerinin boyama işlemleri ve mekanizmaları |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
7 |
Pamuklu mamullerin kimyasal ve mekanik bitim işlemleri |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
8 |
Ara Sınav |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Yünlü mamullerin yaş ve mekanik bitim işlemleri |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
10 |
Önemli bazı bitim işlemlerindeki son tekniklerin tanıtımı |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
11 |
Ürün performansı üzerinde bitim işlemlerinin değerlendirilmesi |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
12 |
Bitim işlemler uygulamaları |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
13 |
Ekoteks standartları |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
14 |
Haslıkların tespiti ve iyileştirme yöntemlerinin incelenmesi |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
15 |
Genel Konu tekrarı |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak |
4 |
|
2 |
Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek |
4 |
|
3 |
Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek |
4 |
|
5 |
Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek |
5 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek |
4 |
|
7 |
Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek
|
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek
|
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek
|
3 |
|
10 |
Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek
|
4 |
|
11 |
Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek
|
3 |
|
12 |
Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
|
4 |
|
13 |
Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek |
4 |
|
14 |
İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek
|
3 |
|
16 |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek
|
1 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
|
3 |
|
18 |
Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek
|
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|