|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İplikçilikte Proses ve Kalite Kontrolü |
|
Dersin Kodu |
: |
TL-534 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OSMAN BABAARSLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Proses ve kalite kontrol kavramı ve kapsamını açıklar İplik üretim sürecinde proses ve kalite kontrol adına yapılması gerekenleri tanımlar. Farklı proses ve çalışma şartlarının kontrolü ve hammadde-makine etkileşimini ifade eder. İplik üretim sürecini kontrol etmek, üretim çalışmalarını yürütebilmek ve bu çalışmaların çıktılarını sözlü ve yazılı olarak değerlendirebileyi açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Proses ve kalite kontrol kavramı ve kapsamı hakkında bilgi vermek, üretim sürecinde farklı proses şartlarının gerekliliği, kontrol parametreleri ve çıktılarının kalite kontrolünü öğrenmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Verimlilik ve kalite, kaliteye etki eden bir faktör olarak hammadde, iplik makinalarında proses kontrolü, harman-hallaç kontrolü, tarakta proses kontrolü, cerde proses kontrolü, penyede proses kontrolü, fitilde proses kontrolü, ring eğirmede proses kontrolü, OE-rotor eğirmede proses kontrolü, kaliteye etki eden diğer faktörler, insan faktörü, çalışma şartları, metod faktörü. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İplikçilikte proses ve kalite kontrol dersine giriş |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
2 |
Verimlilik ve kaliteye etki eden bir faktör olarak hammadde |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
3 |
Hammadde hazırlık ve eğirme makinelerinde proses kontrolü |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
4 |
Hammadde hazırlık makinelerinde proses kontrolü |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
5 |
Tarakta proses kontrolü |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
6 |
Cerde proses kontrolü |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
7 |
Penye hazırlık ve penyede proses kontrolü |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notları ve referans kitaplar |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Fitilde proses kontrolü |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
10 |
Eğirmede (Ring ve OE Rotor) proses kontrolü |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
11 |
Kaliteye etki eden faktörlerin bir bütün halinde incelenmesi |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
12 |
Proses ve kalite için metot ve insan faktörü, çalışma şartları |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
13 |
Dönem içi teknik çalışma sunumları |
Ders notları ve referans kitaplar |
tartışma |
|
14 |
Dönem içi teknik çalışma sunumları |
Ders notları ve referans kitaplar |
tartışma |
|
15 |
Genel konu tekrarı |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Ders notları ve referans kitaplar |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
BABAARSLAN, O., 2008. İplikçilikte Proses ve Kalite Kontrolü. Ders Notu. Çukurova Üniversitesi, Balcalı-Adana, 150s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak |
5 |
|
2 |
Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek |
4 |
|
3 |
Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek |
3 |
|
5 |
Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek |
3 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek |
3 |
|
7 |
Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek
|
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek
|
2 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek
|
1 |
|
10 |
Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek
|
1 |
|
11 |
Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek
|
2 |
|
12 |
Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
|
3 |
|
13 |
Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek |
2 |
|
14 |
İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
1 |
|
15 |
Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek
|
2 |
|
16 |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek
|
2 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
|
2 |
|
18 |
Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek
|
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 127 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|