Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Teknik Tekstil ve Dokusuz Yüzeyler

Dersin Kodu : TL-514

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OSMAN BABAARSLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Teknik tekstillerin ve üretiminin temel ilkelerini ifade eder.
Teknik tekstiller ve temel uygulama alanlarını açıklar.
Yeni tekstil döngüsü ve bu döngü içerisinde konvansiyonel ve konvansiyonel olmayan tekstilleri ve kullanım hakkında bilgileri açıklar.
Teknik amaçlı dokusuz yüzeylerin üretim sürecini yönetebilmek ve bu sürecin çıktılarını sözlü ve yazılı olarak değerlendirebilmeyi ifade eder.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Teknik tekstil kavramı ve kapsamı hakkında bilgi vermek, teknik tekstillerin temel uygulama alanlarını öğrenmek ve teknik tekstil amaçlı dokusuz yüzeylerin üretim yöntemini öğrenmektir.

Dersin İçeriği : Dokusuz yüzeyler teknolojisi; Dokusuz yüzeylere genel bir bakış, dokusuz yüzeylerin tanımı ve sınıflandırılması. Endüstriyel tekstil için gerekli tekstil maddeleri ve özellikleri. Endüstriyel tekstilde kullanılan yüksek performanslı lifler. Dokusuz yüzeylerin üretimi, dokusuz yüzeylerin üretiminde son işlemler, dokusuz yüzeylerin özellikleri ve kullanım alanları. Dokusuz yüzeylerin mekanik ve fiziksel özellikleri. Dokusuz yüzeylere uygulanan test yöntemleri. Endüstriyel-Teknik Tekstil ürünleri; Kaplama tekstil yapıları, taşıt lifleri, jeotekstiller ve tıbbi tekstiller.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Teknik tekstil ve doksuz yüzeylerin tanımı ve sınıflandırılması Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev
2 Bilim, teknoloji, Ar-Ge ve ve yenilik kavramlarının doğru anlaşılması Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev
3 Teknik tekstiller açısından bilim, teknoloji, Ar-Ge ve yeniliğin önemi Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev
4 Teknik tekstil ve dokusuz yüzeyler üretiminde hammadde ve önemi Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev
5 Teknik tekstiller için yüksek performanslı lifler ve teknik amaçlı kullanım alanları Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev
6 Teknik tekstillerin temel uygulama alanları (12 temel uygulama alanı) Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev
7 Teknik tekstillerin üretim konsepti ve gerekleri Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev
8 Ara sınav Ders notları ve referans kitaplar Yazılı Sınav
9 Jeotekstiller Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev
10 Tıbbi ve hijyenik tekstiller Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev
11 End./teknik tekstil ürünleri; kaplama yapılar, kord bezleri, kompozitler, vb Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev
12 Teknik tekstil amaçlı dokusuz yüzeyler ve beklentiler Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev
13 Dönem içi teknik çalışma sunumları Ders notları ve referans kitaplar tartışma
14 Dönem içi teknik çalışma sunumları Ders notları ve referans kitaplar tartışma
15 Genel konu tekrarı Ders notları ve referans kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim,
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Ders notları ve referans kitaplar Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  BABAARSLAN, O., 2010. Dokunmamış Yüzeyler (Nonwovenler). Ders Notu. Çukurova Üniversitesi, Balcalı-Adana, 180s.
 BABAARSLAN, O., 2010. Teknik Tekstiller. Ders Notu. Çukurova Üniversitesi, Balcalı-Adana, 160s.
 HORROCKS, A. R. & ANAND, S. C., 2000. Handbook of Technical Textiles, The Textile Institute, Manchester UK.
 RUSSELL, S.J., 2007. Handbook of Nonwovens, Woodhead Publishing Limited, Cambridge, England.
 ALBRECHT, W., FUCHS, H. & KITTELMANN, W., 2003. Nonwoven Fabrics. WILEY-VCH, Germany.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 1 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak 5
2 Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek 4
3 Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak 4
4 Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek 3
5 Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek 3
6 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek 3
7 Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek 3
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek 2
9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek 1
10 Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek 1
11 Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek 2
12 Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek 3
13 Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek 2
14 İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 1
15 Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek 2
16 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek 2
17 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek 2
18 Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 127
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.08
Dersin AKTS Kredisi: 5