Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tekstilde Deneysel Araştırma Metodları |
|
Dersin Kodu |
: |
TL-510 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RAMAZAN TUĞRUL OĞULATA Prof.Dr. OSMAN BABAARSLAN Doç.Dr. NİHAT ÇELİK Doç.Dr. EMEL CEYHUN SABIR Doç.Dr. PINAR DURU BAYKAL Doç.Dr. BELKIS ZERVENT ÜNAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. FÜSUN DOBA KADEM Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERİN MAVRUZ MEZARCIÖ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tekstil Mühendisliği alanında seçilecek bir konu üzerinde kapsamlı deneysel bilgiye sahip olmayı açıklar. Tekstil Mühendisliği alanında seçilecek bir konu üzerinde uygulamalı çalışma yapabilme becerisi edinmeyi tanımlar. Seçilmiş bir cihaz, makine vb. sistem ile ilgili gerekli deneysel metodları ve deney parametrelerinin belirlenmesini ifade eder. Uygulanan bir deneysel çalışmanın sonuçlarını değerlendirebilmek, yorumlayabilmek, sözlü ve görsel olarak sunmayı ifade eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tekstil Mühendisliği alanında seçilecek bir konu ile ilgili teorik ve/veya uygulamalı çalışma yürütmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tekstil Mühendisliği ilgi alanında seçilecek bir cihaz, makina, sistem veya tesisin deneysel incelenmesi için gerekli deneysel metodların araştırılması, Seçilen deneysel metodların laboratuvar koşullarında uygulanabilirliğin irdelenmesi, Seçilen deneysel çalışma ile ilgili deney parametrelerinin seçimi, Seçilen deneysel çalışma ile ilgili ölçme metodlarının belirlenmesi, Deneysel testlerin gerçekleştirilmesi, Deneysel çalışmanın sonuçlarının değerlendirilmesi, Deneysel çalışmanın ve sonuçlarının sunumu. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuar, Tekstil İşletmesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tekstil Mühendisliği ilgi alanında seçilecek bir cihaz, makina, sistem veya tesisin deneysel incelenmesi için gerekli deneysel metodların araştırılması |
Referans Kitaplar
|
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
2 |
Tekstil Mühendisliği ilgi alanında seçilecek bir cihaz, makina, sistem veya tesisin deneysel incelenmesi için gerekli deneysel metodların araştırılması |
Referans Kitaplar ve Ders Notları
|
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
3 |
Seçilen deneysel metodların laboratuvar koşullarında uygulanabilirliğin irdelenmesi |
Referans Kitaplar ve Ders Notları
|
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
4 |
Seçilen deneysel metodların laboratuvar koşullarında uygulanabilirliğin irdelenmesi |
Referans Kitaplar ve Ders Notları
|
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
5 |
Seçilen deneysel çalışma ile ilgili deney parametrelerinin seçimi |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
6 |
Seçilen deneysel çalışma ile ilgili deney parametrelerinin seçimi |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
7 |
Seçilen deneysel çalışma ile ilgili ölçme metodlarının belirlenmesi |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
8 |
Arasınav |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Sözlü sınav |
|
9 |
Deneysel testlerin gerçekleştirilmesi |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
10 |
Deneysel testlerin gerçekleştirilmesi |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
11 |
Deneysel testlerin gerçekleştirilmesi |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
12 |
Deneysel çalışmanın sonuçlarının değerlendirilmesi |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
13 |
Deneysel çalışmanın sonuçlarının değerlendirilmesi |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, ödev |
|
14 |
Deneysel çalışmanın ve sonuçlarının sunumu |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Tartışma |
|
15 |
Deneysel çalışmanın ve sonuçlarının sunumu |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Tartışma |
|
16/17 |
Deneysel çalışmanın ve sonuçlarının sunumu |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak |
2 |
|
2 |
Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek |
3 |
|
3 |
Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak |
2 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek |
2 |
|
5 |
Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek |
2 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek |
3 |
|
7 |
Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek
|
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek
|
2 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek
|
3 |
|
10 |
Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek
|
3 |
|
11 |
Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek
|
2 |
|
12 |
Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
|
4 |
|
13 |
Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek |
3 |
|
14 |
İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek
|
3 |
|
16 |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek
|
2 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
|
3 |
|
18 |
Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek
|
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|