Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tekstilde Kurutma Sistemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
TL-507 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RAMAZAN TUĞRUL OĞULATA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tekstilde kurutma yöntem ve sistemleri öğrenilir Kurutma teorisinin anlaşılması, etkin ve verimli bir kurutma için yapılması için gerekenler öğrenililr. Kurutma sistemlerinde enerji maliyetlerini azaltma yollarının tespit edilebilir Tekstil ürün yapı ve özelliklerine göre uygun kurutma sistemlerinin belirlenebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tekstil terbiyesinde önemli olan kurutma sistem ve yöntemlerinin tanıtılması ile kurutma teorisi, farklı yapı ve özellikteki tekstil ürünlerinin kurutma-fikse işlemlerinde sistem tercihi ve etkin kurutma için dikkat edilmesi gerekenlerin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kurutma İşlemlerinin Temel Kavramları ile Isı ve Kütle Transferi. Kurutma İşlemi Uygulanacak Tekstil Ürünlerinin Bazı Özelliklerinin Belirlenmesi. Tekstil Terbiye İşlemlerinde Kullanılan Kurutucu Tipleri ve Özellikleri İle Bunların Seçimi. Alternatif Enerji Kaynaklı Kurutucu Tipleri ve Dizayn Kriterleri. Kurutucularda Enerji Tüketimi ve Tasarruf İmkanları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tekstil terbiyesi hakkında genel bilgiler ve kurutmaya giriş |
Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
2 |
Ön kurutma sistemleri |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
3 |
Esas kurutma ve kurutma prensipleri |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
4 |
Kurutma İşlemlerinin Temel Kavramları |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
5 |
Kurutmada Isı ve Kütle Transferi |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
6 |
Yaş tekstil ürünlerinde kurutma işlem basamakları |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
7 |
Kurutma sistemlerinde kullanılan enerji kaynakları |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Kurutma üzerine etki eden çalışma parametreleri ve değerlendirilmesi |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
10 |
Konveksiyonlu kurutma yöntem ve makineleri, özellikleri |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
11 |
Kontakt (temasla) kurutma yöntem ve makineleri, özellikleri |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
12 |
Radyasyonla kurutma yöntem ve makineleri, özellikleri |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
13 |
Yüksek frekanslı kurutma sistemleri ve özellikleri |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
14 |
Kurutucularda Enerji Tüketimi ve Tasarruf İmkanları |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
15 |
Genel Konu tekrarı |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak |
5 |
|
2 |
Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek |
5 |
|
3 |
Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek |
5 |
|
5 |
Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek |
5 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek |
5 |
|
7 |
Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek
|
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek
|
3 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek
|
3 |
|
10 |
Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek
|
3 |
|
11 |
Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek
|
3 |
|
12 |
Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
|
4 |
|
13 |
Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek |
5 |
|
14 |
İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
5 |
|
15 |
Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek
|
3 |
|
16 |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek
|
3 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
|
4 |
|
18 |
Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek
|
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|