|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tekstilde Konstrüktif Proje Çalışmaları |
|
Dersin Kodu |
: |
TL-509 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OSMAN BABAARSLAN Prof.Dr. RAMAZAN TUĞRUL OĞULATA Doç.Dr. NİHAT ÇELİK Doç.Dr. EMEL CEYHUN SABIR Doç.Dr. PINAR DURU BAYKAL Doç.Dr. BELKIS ZERVENT ÜNAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. FÜSUN DOBA KADEM Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERİN MAVRUZ MEZARCIÖ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tekstil Mühendisliği alanında seçilecek bir konu üzerinde kapsamlı teorik bilgi kazanmayı sağlar. Tekstil Mühendisliği alanında seçilecek bir konu üzerinde uygulamalı çalışma yapabilme becerisi edinmeyi sağlar. Geliştirilen bir tasarımın ilke ve esaslarının bilgisayara uyarlanabilmesini açıklar. Çalışmanın sonuçlarını değerlendirebilmek, yorumlayabilmek, sözlü ve görsel olarak sunabilmeyi tanımlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tekstil Mühendisliği alanında seçilecek bir konu ile ilgili teorik ve/veya uygulamalı çalışma yürütmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tekstil Mühendisliği ilgi alanında seçilecek bir cihaz, makina, sistem veya tesisin konstrüktif ve matematiksel olarak ele alınması, Çalışma esaslarının ortaya konması ve uygun bir tasarım ilkesinin geliştirilmesi, Geliştirilen ilke ve esasların bilgisayara uyarlanması, İmalat aşamasına kadar diğer gerekli tasarım işlemlerinin gerçekleşmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuar, Tekstil İşletmesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tekstil Mühendisliği ilgi alanında seçilecek bir cihaz, makina, sistem veya tesisin konstrüktif olarak ele alınması |
Referans Kitaplar |
Ders, Sözlü anlatım, Ödev |
|
2 |
Tekstil Mühendisliği ilgi alanında seçilecek bir cihaz, makina, sistem veya tesisin matematiksel olarak ele alınması |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Ders, Sözlü anlatım |
|
3 |
Çalışma esaslarının ortaya konması ve uygun bir tasarım ilkesinin geliştirilmesi |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Ders, Sözlü anlatım |
|
4 |
Çalışma esaslarının ortaya konması ve uygun bir tasarım ilkesinin geliştirilmesi |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Ders, Sözlü anlatım |
|
5 |
Geliştirilen ilke ve esasların bilgisayara uyarlanması |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Ders, Sözlü anlatım, Ödev |
|
6 |
Geliştirilen ilke ve esasların bilgisayara uyarlanması |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Ders, Sözlü anlatım |
|
7 |
Standart çalışması
|
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Ders
|
|
8 |
Vize |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Sözlü Sınav ve Değerlendirme |
|
9 |
Standart çalışması |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Ders |
|
10 |
İmalat aşamasına kadar diğer gerekli tasarım işlemlerinin gerçekleşmesi |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Ders, Sözlü anlatım, Ödev |
|
11 |
İmalat aşamasına kadar diğer gerekli tasarım işlemlerinin gerçekleşmesi |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Ders, Sözlü anlatım |
|
12 |
İmalat aşamasına kadar diğer gerekli tasarım işlemlerinin gerçekleşmesi |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Ders, Sözlü anlatım |
|
13 |
İmalat aşamasına kadar diğer gerekli tasarım işlemlerinin gerçekleşmesi |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Ders, Sözlü anlatım |
|
14 |
Tasarımın sunumu |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Sözlü anlatım |
|
15 |
Tasarımın sunumu |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Sözlü anlatım |
|
16/17 |
Tasarımın sunumu |
Referans Kitaplar ve Ders Notları |
Sözlü anlatım |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ulusal ve uluslar arası standartlar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak |
2 |
|
2 |
Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek |
3 |
|
3 |
Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak |
2 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek |
2 |
|
5 |
Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek |
2 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek |
3 |
|
7 |
Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek
|
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek
|
2 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek
|
3 |
|
10 |
Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek
|
3 |
|
11 |
Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek
|
2 |
|
12 |
Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
|
4 |
|
13 |
Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek |
3 |
|
14 |
İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek
|
3 |
|
16 |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek
|
2 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
|
3 |
|
18 |
Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek
|
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 111 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|