Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Peyzaj Patern Analizleri |
|
Dersin Kodu |
: |
PM-582 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HAKAN ALPHAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Karmaşık bir sistem olan “peyzaj” kavramına sistematik yaklaşabilmek Peyzajları kompozisyon açısından sayısallaştırabilmek Peyzajları peyzaj özelliklerinin yersel konfigürasyonu açısından sayısallaştırabilmek Peyzaj kompozisyon ve yersel konfigürasyon metriklerini yorumlayabilmek Peyzaj metriklerinden elde edilen bilgiyi kaynak planlamasına girdi haline dönüştürebilmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Peyzajların nokta, doğrusal ağ, yüzeysel ve tematik patern tiplerini kullanarak tanımlanması; parça, sınıf ve peyzaj düzeyindeki metrikler yardımı ile sayısal olarak ifade edilmesi konusunda bilgiler sunmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Peyzaj ve peyzaj ekolojisi tanımları. Peyzaj metriklerine giriş. Konum özelliklerine bağlı olmayan kompozisyon metrikleri. Oransal çokluk, bolluk ve çeşitlilik. Büyüklük dağılımı ve yoğunluğu. Yersel konfigürasyon metrikleri. Kor alan, izolasyon/yakınlık, karşıtlık, dağılma, bölünme ve bağlantı metrikleri. Yapısal ve işlevsel metrikler. Patern analizi ile elde edilen metriklerin yorumlanması. Patern analizinde dikkat edilmesi gereken noktalar ve kısıtlar. Analiz sonuçlarının peyzaj planlamaya girdi olarak aktarılması. Peyzaj metrikleri ile peyzaj ekolojisi araştırmaları: Örnek çalışmalar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Peyzaj ve peyzaj ekolojisi tanımları |
İlgili yardımcı kaynaklar
Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
2 |
Peyzaj metriklerine giriş |
İlgili yardımcı kaynaklar
Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
3 |
Konum özelliklerine bağlı olmayan kompozisyon metrikleri |
İlgili yardımcı kaynaklar
Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
4 |
Oransal çokluk, bolluk ve çeşitlilik |
İlgili yardımcı kaynaklar
Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
5 |
Büyüklük dağılımı ve yoğunluğu |
İlgili yardımcı kaynaklar
Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
6 |
Yersel konfigürasyon metrikleri |
İlgili yardımcı kaynaklar
Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
7 |
Kor alan, izolasyon/yakınlık, karşıtlık, dağılma, bölünme ve bağlantı metrikleri |
İlgili yardımcı kaynaklar
Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
8 |
Yapısal ve işlevsel metrikler |
İlgili yardımcı kaynaklar
Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
9 |
Ara Sınav |
Ders notları
İlgili yardımcı kaynaklar
Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler
Diğer kaynaklar
|
Yazılı sınav |
|
10 |
Patern analizi ile elde edilen metriklerin yorumlanması |
İlgili yardımcı kaynaklar
Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
11 |
Patern analizinde dikkat edilmesi gereken noktalar ve kısıtlar |
İlgili yardımcı kaynaklar
Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
12 |
Analiz sonuçlarının peyzaj planlamaya girdi olarak aktarılması |
İlgili yardımcı kaynaklar
Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
13 |
Peyzaj metrikleri ile peyzaj ekolojisi araştırmaları: Örnek çalışmalar |
İlgili yardımcı kaynaklar
Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
14 |
Proje sunumları |
İlgili yardımcı kaynaklar
İlgili yardımcı kaynaklar
İlgili diğer kaynaklar
Büro ve laboratuar çalışmaları
|
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
15 |
Proje sunumları |
İlgili yardımcı kaynaklar
Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Yıl sonu Sınavı |
Ders notları
İlgili yardımcı kaynaklar
Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler
Diğer kaynaklar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
4 |
|
2 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. |
4 |
|
3 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
|
4 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
5 |
|
5 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
5 |
|
6 |
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
4 |
|
7 |
Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
4 |
|
8 |
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular. |
4 |
|
9 |
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
5 |
|
10 |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
4 |
|
11 |
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. |
4 |
|
12 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
|
13 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
4 |
|
14 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi"nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
4 |
|
15 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
5 |
|
16 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
5 |
|
17 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. |
5 |
|
18 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|