Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mevsimlik ve Çok Yıllık Otsu Süs Bitkileri

Dersin Kodu : PM-566

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ZERRİN SÖĞÜT

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Mevsimlik ve otsu süs bitkileri gruplarını ve bu grupların özelliklerini bilir
2.Mevsimlik ve otsu süs bitkilerinin kullanım alanlarını tematik bahçeler ölçeğinde değerlendirebilir
3.Mevsimlik ve çok yıllık otsu süs bitkilerinin yeşil alanların sürdürülebilirliği noktasındaki sorunları çözmede katkılarını değerlendirebilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kentsel ölçekte farklı yeşil alanlarda mevsimlik ve otsu süs bitkilerinin katkılarını, kullanımlarını ve uygulandıkları alanlarda sürdürülebilirlikleri hakkında bilgi birikimi sağlamak

Dersin İçeriği : dış mekanda kullanılan otsu süs bitkilerinin sınıflanarak, tanıtılması ve kullanım alanlarının verilmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mevsimlik ve çok yıllık otsu süs bitkileri grupları ve genel özellikleri Yok Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
2 Mevsimlik ve çok yıllık otsu süs bitkileri grupları ve genel özellikleri İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
3 Mevsimlik ve çok yıllık otsu süs bitkileri gruplarının kullanım alanları ve tartışma İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
4 Mevsimlik ve çok yıllık otsu süs bitkileri gruplarının kullanım alanları ve tartışma. Bir ödev konusu oluşturarak belirli bir kullanım için bu bitki g İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
5 Mevsimlik ve çok yıllık otsu süs bitkilerinin tematik bahçelerde kullanımları ve tartışma İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
6 Koku bahçeleri, kullanım alanları, oluşturma yolları ve bitkiler İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
7 Kaya-Taş Bahçeleri, kullanım alanları, oluşturma yolları, örnekler ve bitkiler İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
8 Su bahçeleri, kullanım alanları, oluşturma yolları, örnekler ve bitkiler İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
9 Kış bahçeleri, kullanım alanları, oluşturma yolları, örnekler ve bitkiler İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
10 Yapılan ödevin değerlendirilmesi (ara sınav) İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi Değerlendirme
11 Belirli bitki gruplarının özellikleri, kullanım alanları İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
12 Belirli bitki gruplarının özellikleri, kullanım alanları İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
13 Belirli bitki gruplarının özellikleri, kullanım alanları İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
14 Belirli bitki gruplarının özellikleri, kullanım alanları İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
15 Belirli bitki gruplarının özellikleri, kullanım alanları İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
16/17 Fianl Sınavı Tüm Bilgi kaynakları Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2
2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. 3
3 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
4 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. 0
5 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 0
6 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 0
7 Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. 0
8 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular. 0
9 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. 0
10 Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 2
11 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. 3
12 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 0
13 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 0
14 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi"nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 0
15 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 2
16 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3
17 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. 4
18 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6