|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Peyzaj Mimarlığında İleri Bilgisayar Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
PM-543 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CENGİZ USLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayar destekli tasarım terminolojisini kullanma yeteneğine sahip olmak BDT yazılımında raster objeleri sayısallaştırma işlemini gerçekleştirmek Bir peyzaj tasarımının bilgisayar ortamına 2 boyutlu olarak aktarmak Bilgisayar destekli sunum tekniklerini gerçekleştirme Tasarım öğelerini ve ilkelerini bilgisayar destekli ortamda kullanmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayar destekli tasarım programları, sayısallaştırma yöntemleri, resim tabanlı yazılımlar ile ileri düzey proje sunuları ve peyzaj tasarımında kullanılan yardımcı programların ilgili bölümlerinin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
İleri çizim komutları ve bunların kullanımı, katmanların oluşturulması ve yönetilmesi, İleri düzenleme komutları, seçme yöntemleri, BDT yazılımında raster objeler ile çalışma, sayısallaştırma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Peyzaj tasarımında bilgisayar destekli tasarım (BDT) nedir? Tasarımcıya sağladığı olanaklar, kullanılan yazılımlar. |
yok |
Power Point Sunumu |
|
2 |
BDT yazılımının genel tanıtımı, ekranı menü ve araç tuşları, fonksiyon tuşları. BDT ile çizim hazırlıkları, çalışma sayfasının oluşturulması |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Power Point Sunumu |
|
3 |
Çizim mantığı ve koordinat sistemi, görüntü özellikleri ve yönetimi, temel çizim komutları ve bunların kullanımı, Seçme yöntemleri, nesne yakalama |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Power Point Sunumu |
|
4 |
İleri düzey komutlar, Koordinat sistemi, Ayar ve kolaylık komutları |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Power Point Sunumu |
|
5 |
Dosya dönüşümleri, farklı yazılımlara aktarımlar, Sorgulama komutları, Düzeltme yöntemleri |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Power Point Sunumu |
|
6 |
Uygulama Çalışmalarının irdelenmesi |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Power Point Sunumu |
|
7 |
Ara sınav |
Ara sınava kadar işlenen konulara çalışma |
Sınav |
|
8 |
Resim işleme yazılımları, raster - vektör farkları |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Power Point Sunumu |
|
9 |
Seçme yöntemleri, Katman kullanımı |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Power Point Sunumu |
|
10 |
Desen oluşturma, raster iyileştirme, çakıştırma, Yazı |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Power Point Sunumu |
|
11 |
Plan düzeyinde resim işlem yazılımları ile görselleştirme (I) |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Power Point Sunumu |
|
12 |
Plan düzeyinde resim işlem yazılımları ile görselleştirme (II) |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Power Point Sunumu |
|
13 |
Kesit ve görünüş düzeyinde resim işlem yazılımları ile görselleştirme |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Power Point Sunumu |
|
14 |
Uygulama Çalışmalarının irdelenmesi |
tasarımın bilgisayar ortamına aktarılması |
tasarım kritiği |
|
15 |
Uygulama Çalışmalarının irdelenmesi |
tasarımın bilgisayar ortamına aktarılması |
tasarım kritiği |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Anlatılan tüm konuları çalışarak sınava hazırlanma |
sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
EKEBAŞ A. N., Temel AutoCAD 2004, Seçkin Kitabevi, 2004
EKEBAŞ A. N., İleri AutoCAD 2004, Seçkin Kitabevi, 2004
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
80 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
4 |
|
2 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. |
5 |
|
3 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
|
4 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
5 |
|
5 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
5 |
|
6 |
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
2 |
|
7 |
Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
5 |
|
8 |
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular. |
3 |
|
9 |
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
0 |
|
10 |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
0 |
|
11 |
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. |
2 |
|
12 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
5 |
|
13 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
14 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi"nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
0 |
|
15 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
5 |
|
16 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
17 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. |
5 |
|
18 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
15 |
45 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 145 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|