|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Süs bitkileri kavramı içinde yer alan bitki grupları, çok genel özellikleri. Dünya ve Türkiye’deki genel yapı. |
İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
2 |
Türkiye’de iç ve dış mekan bitkileri üretim alanları, bu alanların üretim yönünden önemleri ve özellikleri. Dünyada iç ve dış mekan süs bitkilerinin üretildiği ülkeler, dünya ölçeğindeki ticari ağırlıkları |
İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
3 |
Dünya ölçeğinde üretim alanları ile ticaret yolları arasındaki ilişkiler ve bu ilişkilerin tartışılması |
İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
4 |
Dünyada üretimi yapılan iç mekan bitkileri ve üretim şekilleri. Üretimin ekolojik ve teknik yollar açısından tartışılması; ülkemiz adına yapılabilecekler |
İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
5 |
Dünyada üretimi yapılan iç mekan bitkileri ve üretim şekilleri. Üretimin ekolojik ve teknik yollar açısından tartışılması; ülkemiz adına yapılabilecekler |
İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
6 |
Sunumlar ve tartışma |
İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
7 |
Sunumlar ve tartışma |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Yazılı sınav |
|
8 |
Dünyada üretimi yapılan dış mekan bitki grupları, önemli bitki grupları ve üretim şekilleri. Üretimin ekolojik ve teknik yollar açısından tartışılması; ülkemiz adına yapılabilecekler |
İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
9 |
Dünyada üretimi yapılan dış mekan bitki grupları, önemli bitki grupları ve üretim şekilleri. Üretimin ekolojik ve teknik yollar açısından tartışılması; ülkemiz adına yapılabilecekler |
İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
10 |
Dünyada üretimi yapılan dış mekan bitki grupları, önemli bitki grupları ve üretim şekilleri. Üretimin ekolojik ve teknik yollar açısından tartışılması; ülkemiz adına yapılabilecekler |
İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
11 |
Dünyada üretimi yapılan dış mekan bitki grupları, önemli bitki grupları ve üretim şekilleri. Üretimin ekolojik ve teknik yollar açısından tartışılması; ülkemiz adına yapılabilecekler |
İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
12 |
Dünyada üretimi yapılan dış mekan bitki grupları, önemli bitki grupları ve üretim şekilleri. Üretimin ekolojik ve teknik yollar açısından tartışılması; ülkemiz adına yapılabilecekler |
İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
13 |
Dünyada üretimi yapılan dış mekan bitki grupları, önemli bitki grupları ve üretim şekilleri. Üretimin ekolojik ve teknik yollar açısından tartışılması; ülkemiz adına yapılabilecekler |
İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
14 |
Sunumlar ve tartışma |
İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
15 |
Sunumlar ve tartışma |
İlgili Kaynakların taranması, bir araya getirilmesi |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
3 |
|
2 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. |
2 |
|
3 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
|
4 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
2 |
|
5 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
2 |
|
6 |
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
4 |
|
7 |
Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
4 |
|
8 |
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular. |
3 |
|
9 |
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
2 |
|
10 |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
3 |
|
11 |
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. |
4 |
|
12 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
|
13 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
4 |
|
14 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi"nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
3 |
|
15 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
3 |
|
16 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
3 |
|
17 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. |
3 |
|
18 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|