|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Metin Çözümlemesi II |
|
Dersin Kodu |
: |
FDE 728 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEDİHA ÖZATEŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Söylem stratejilerini ve farklı söylem türlerini öğrenir. Şiir,tiyatro gibi farklı metin türlerinin özelliklerini kavrar. Kısa metinleri karşılaştırmalı bir şekilde okuyup inceleyerek farklılıkları kavrar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Metni tanımlayan temel yapıları çözümleyebilme bilgi ve becerisi kazandırmak.Metin çözümleme yöntemlerini kuramsal olarak irdelenmesinin ardından değişik metin türleri üzerinde uygulamalı çalışmalar yapmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Edebiyat terimi ve anlamları, metnin ana öğeleri, yazınsal iletişim, metin türleri, sözcelem ve sözcelem kuramları, söylem-anlatı ayrımları, anlatının ana bileşenleri, anlatı kişileri çözümleme çalışmaları, anlatıda zaman ve uzam çözümleme çalışmaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Fransızca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Introduction |
Kaynakları okuma,araştırma,inceleme |
Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu |
|
2 |
Les stratégies de discours |
Kaynakları okuma,araştırma,inceleme |
Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu |
|
3 |
Les principaux types de discours |
Kaynakları okuma,araştırma,inceleme |
Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu |
|
4 |
La rhétorique |
Kaynakları okuma,araştırma,inceleme |
Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu |
|
5 |
Analyses textuelles |
Kaynakları okuma,araştırma,inceleme |
Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu |
|
6 |
Analyses textuelles |
Kaynakları okuma,araştırma,inceleme |
Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu |
|
7 |
La lecture et l´interprétation du texte de théatre |
Kaynakları okuma,araştırma,inceleme |
Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu |
|
8 |
Examen Partiel |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
La poésie et les jeux de langage |
Kaynakları okuma,araştırma,inceleme |
Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu |
|
10 |
Les composantes du fait poétique |
Kaynakları okuma,araştırma,inceleme |
Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu |
|
11 |
Analyses textuelles |
Kaynakları okuma,araştırma,inceleme |
Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu |
|
12 |
Analyses textuelles |
Kaynakları okuma,araştırma,inceleme |
Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu |
|
13 |
Analyses textuelles |
Kaynakları okuma,araştırma,inceleme |
Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu |
|
14 |
Analyses textuelles |
Kaynakları okuma,araştırma,inceleme |
Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu |
|
15 |
L´utilisation des textes littéraires en classe de fle |
Kaynakları okuma,araştırma,inceleme |
Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu |
|
16/17 |
Examen Final |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
SCHMITT,M; VIALA,A, Savoir Lire, Didier, Paris, 1982
ADAM,J_M., Linguistique Textuelle, Nathan, Paris, 1999
JEANDILLOU, J.F., L´Analyse Textuelle, Armand Colin, Paris, 1997
KIRAN,Z.,KIRAN,A.,Dilbilime Giriş, Seçkin Yay.,Ankara, 2001
BARTHES,R.,GREIMAS,A.J.,GENETTE,G.,Analyse Strusturale du Récit,Communication 8,Ed.du Seuil,Paris,1981
MAINGUENEAU,D., Eléments de Linguistique pour Le Texte Littéraire, Nathan, Paris, 2000
Les différents types de textes choisi par l´enseignant
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
0 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin, Fransız edebiyatının ve yabancı dil eğitiminin ileri düzeyi kavram ve ilkelerini açıklama. |
5 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
0 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
0 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
0 |
|
7 |
Fransızca´dan Türkçe´ye / Türkçe´den Fransızca´ya yapılan çevirilerde yöntem, teknik ve stratejilerin uygunlanması. |
0 |
|
8 |
Tez yazabilme. |
0 |
|
9 |
Edebî eserleri inceleme yöntem ve kuramlarının uygulanması. |
5 |
|
10 |
Edebiyatta anlatı teknik ve yöntemlerini tanımlama. |
4 |
|
11 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
5 |
|
12 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
0 |
|
13 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
4 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
4 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
4 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
5 |
|
17 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. |
4 |
|
18 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
0 |
|
19 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme.
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
12 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
24 |
24 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|