Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Metin Çözümlemesi I

Dersin Kodu : FDE 727

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEDİHA ÖZATEŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci edebi iletişimin temel öğeleri olan yazar-metin-okur ilşkisini öğrenir.
Anlatının temel öğelerini kavrar.
Karşılaştığı metinlerin hangi metin türüne girdiğini anlayabilmek için metnin hangi özelliklerini incelemek gerektiğini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Metni tanımlayan temel yapıları çözümleyebilme bilgi ve becerisi kazandırmak.Metin çözümleme yöntemlerini kuramsal olarak irdelenmesinin ardından değişik metin türleri üzerinde uygulamalı çalışmalar yapmak.

Dersin İçeriği : Edebiyat terimi ve anlamları, metnin ana öğeleri, yazınsal iletişim, metin türleri, sözcelem ve sözcelem kuramları, söylem-anlatı ayrımları, anlatının ana bileşenleri, anlatı kişileri çözümleme çalışmaları, anlatıda zaman ve uzam çözümleme çalışmaları.

Dersin Dili : Fransızca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Introduction Kaynakları okuma,araştırma,inceleme Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu
2 Qu´est-ce que la lecture? Une activité mentale - Une activité sociale Kaynakları okuma,araştırma,inceleme Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu
3 Les composantes du texte Kaynakları okuma,araştırma,inceleme Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu
4 La communication littéraire ( Auteur - texte- lecteur ) Kaynakları okuma,araştırma,inceleme Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu
5 Les types de texte Kaynakları okuma,araştırma,inceleme Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu
6 Applications Kaynakları okuma,araştırma,inceleme Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu
7 Enoncé -énonciation Kaynakları okuma,araştırma,incelem Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu
8 Examen Partiel (Ara Sınav) Sınava Hazırlık Yazılı sınav
9 Deux plans d´énonciation: Récit - Discours Kaynakları okuma,araştırma,inceleme Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu
10 Les composantes du récit Kaynakları okuma,araştırma,inceleme Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu
11 Modes d´expression: narration, description, dialogue Kaynakları okuma,araştırma,inceleme Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu
12 Analyse des personnages Kaynakları okuma,araştırma,inceleme Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu
13 Analyse du temps et de l´espace Kaynakları okuma,araştırma,inceleme Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu
14 Analyse textuelles Kaynakları okuma,araştırma,inceleme Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu
15 Analyse textuelles Kaynakları okuma,araştırma,inceleme Düz anlatım,tartışma,ödev sunumu
16/17 Examen Final Sınava Hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  GÖKTÜRK, A., Sözün Ötesi, YKY, 1998
 BARTHES,R.,GREIMAS,A.J.,GENETTE,G.,Analyse Strusturale du Récit,Communication 8,Ed.du Seuil,Paris,1981
 SCHMITT,M.P.,VIALA ,A.,Savoir Lire,Didier,Paris,1982
 KIRAN,Z.,KIRAN,A.,Dilbilime Giriş, Seçkin Yay.,Ankara, 2001
 GÖKTÜRK,A., Okuma Uğraşı, YKY,İstanbul, 1997
 JEANDILLOU, J.F., L´Analyse Textuelle, Armand Colin, Paris, 1997
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 0
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin, Fransız edebiyatının ve yabancı dil eğitiminin ileri düzeyi kavram ve ilkelerini açıklama. 5
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 3
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 0
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 2
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 2
7 Fransızca´dan Türkçe´ye / Türkçe´den Fransızca´ya yapılan çevirilerde yöntem, teknik ve stratejilerin uygunlanması. 0
8 Tez yazabilme. 2
9 Edebî eserleri inceleme yöntem ve kuramlarının uygulanması. 5
10 Edebiyatta anlatı teknik ve yöntemlerini tanımlama. 3
11 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 5
12 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 3
13 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 3
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 3
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 2
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 5
17 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 4
18 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 4
19 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 12 48
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü: 154
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.16
Dersin AKTS Kredisi: 6