Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yabancı Dil Öğretiminde Çağdaş Eğilimler II

Dersin Kodu : FDE 716

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURAN ASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yabancı Dil Öğretimi Konusunda Kullanılan Yöntem, Teknik ve Stratejileri ayrıntılı bir biçimde Araştırmak ve Öğrenmek, bu konuda makale hazırlama, vb.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türkiye´de Yabancı Dil Öğretimi Konusunu İrdelemek, Dünyada Kullanılan Yöntem, Teknik ve Stratejileri İncelemek, Anadil ve Yabancı Dil Öğretimi konusunda bilinçlendirmek ve Bilimsel Araştırma Yöntemlerini Öğretmek.

Dersin İçeriği : Türkiye´de Yabancı Dil Öğretiminin Tarihsel Gelişimi, Yabancı Dil Öğretiminin Bugünkü Okul Programlarındaki Yeri, Yabancı Dil Öğretimi İlkeleri, Anadili ve Yabancı Dil Öğretimi, Yabancı Dil Öğretimi - Yabancı Dilde Öğretim.

Dersin Dili : Fransızca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Les Méthodologies d´enseignement des langues I Kaynakları Araştırma, İnceleme,Sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev, Makale yazma
2 Les Méthodologies d´enseignement des langues II Kaynakları Araştırma, İnceleme,Sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev, Makale Yazma
3 L´approche globaliste dans l´enseignement du français et des langues I Kaynakları Araştırma, İnceleme,Sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev, Makale Yazma
4 L´approche globaliste dans l´enseignement du français et des langues II Kaynakları Araştırma, İnceleme,Sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev, Makale Yazma
5 L´approche communicative et l´approche par compétences dans l´enseignement du français et des langues I Kaynakları Araştırma, İnceleme,Sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev, Makale Yazma
6 L´approche communicative et l´approche par compétences dans l´enseignement du français et des langues II Kaynakları Araştırma, İnceleme,Sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev, Makale Yazma
7 Les Classifications des Stratégies d´Apprentissage Kaynakları Araştırma, İnceleme,Sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev, Makale Yazma
8 Arasınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Les Définitions des Stratégies d´Apprentissage Kaynakları Araştırma, İnceleme,Sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev, Makale Yazma
10 Les Stratégies d´Apprentissage et de la Compétence Générale Kaynakları Araştırma, İnceleme,Sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev, Makale Yazma
11 Les Facteurs qui İnfluent sur le choix des stratégies I Kaynakları Araştırma, İnceleme,Sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev, Makale Yazma
12 Les Facteurs qui İnfluent sur le choix des stratégies II Kaynakları Araştırma, İnceleme,Sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev, Makale Yazma
13 Evaluer les Stratégies d´Apprentissage I Kaynakları Araştırma, İnceleme,Sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev, Makale Yazma
14 Evaluer les Stratégies d´Apprentissage II Kaynakları Araştırma, İnceleme,Sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev, Makale Yazma
15 Vue Générale Kaynakları Araştırma, İnceleme,Sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev, Makale Yazma
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Beacco, J.C. L´approche par compétences dans l´enseignement des langues Didier 2007
 Germain, P. Les Stratégies d´apprentissage CLE international, 1998
 Pendanx, M. Les Activités d´apprentissage en classe de langue, HACHETTE, 1998
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 5
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin, Fransız edebiyatının ve yabancı dil eğitiminin ileri düzeyi kavram ve ilkelerini açıklama. 5
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 5
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 4
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 4
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 4
7 Fransızca´dan Türkçe´ye / Türkçe´den Fransızca´ya yapılan çevirilerde yöntem, teknik ve stratejilerin uygunlanması. 0
8 Tez yazabilme. 0
9 Edebî eserleri inceleme yöntem ve kuramlarının uygulanması. 0
10 Edebiyatta anlatı teknik ve yöntemlerini tanımlama. 0
11 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 5
12 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 4
13 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 4
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 3
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 5
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 4
17 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 3
18 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 4
19 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 12 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6