Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fr. Edeb. Akımlar II

Dersin Kodu : FDE 714

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AHMET NECMİ YAŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dönem sonunda öğrenciler fransız edebiyat akımları ve temsilcileri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olurlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fransız edebiyat akımlarını ve temsilcilerini ayrıntılı incelemek

Dersin İçeriği : Fransız yazınının ana akımlarını (klasisizm, romantizm, realizm, natüralizm, parnasizm, sembolizm, empresyonizm, sürrealizm ve egzistansiyalizm) örnekleri ile ve Türk yazınındaki uzantıları ile ele alma.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Realizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
2 Realizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
3 Natüralizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
4 Natüralizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
5 Parnasizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
6 Sembolizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
7 Sembolizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 empresyonizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
10 empresyonizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
11 sürrealizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
12 sürrealizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
13 egzistansiyalizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
14 egzistansiyalizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
15 egzistansiyalizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Adam-Maillet, M. (2001) Réalisme et naturalisme, Ellipses
 Becker, C. (1998) Lire le réalisme et le naturalisme, Dunod
 Illouz, J.-N. (2004) Le Symbolisme, Livre de Poche
 Campa, L. (1998) Parnasse, Symbolisme, Esprit nouveau, Ellipses
 Bonafoux, P. (2009) L´impressionisme, De Vive Voix
 Leroy-Terquem, M. (2006) Le surréalisme, Flammarion
 Largarde, A. & Michard, L. (1993) Anthologie et Histoire littéraire XXe siècle
 Largarde, A. & Michard, L. (1993) Anthologie et Histoire littéraire XVIIIe siècle
 Largarde, A. & Michard, L. (1993) Anthologie et Histoire littéraire XIXe siècle
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 2 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 0
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin, Fransız edebiyatının ve yabancı dil eğitiminin ileri düzeyi kavram ve ilkelerini açıklama. 0
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 0
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 2
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 1
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 0
7 Fransızca´dan Türkçe´ye / Türkçe´den Fransızca´ya yapılan çevirilerde yöntem, teknik ve stratejilerin uygunlanması. 0
8 Tez yazabilme. 2
9 Edebî eserleri inceleme yöntem ve kuramlarının uygulanması. 5
10 Edebiyatta anlatı teknik ve yöntemlerini tanımlama. 3
11 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 0
12 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 0
13 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 0
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 0
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 1
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 0
17 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 0
18 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 0
19 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6