Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi

Dersin Kodu : MB 402

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türk eğitim sisteminin genel yapısı, yasal temelleri ve yönetim yapısını kavrar.
Yönetim teorilerini ve yönetim süreçlerini açıklar.
Okul örgütü ve yönetiminin özelliklerini açıklar.
Okul yönetiminde personel ve öğrenci işlerini kavrar.
Okul yönetiminde eğitim-öğretim işlerini açıklar.
Okul işletmesinin yönetimini bilir.
Okul yönetimine aile ve toplum katılımının etkilerini yorumlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğretmen adaylarına Türk Eğitim Sistemi ile ilgili genel bilgi sahibi olmasını sağlamak ve okul yönetimine yönelik bir bakış açısı kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Türk eğitim sisteminin genel yapısı, Türk eğitim sisteminin yasal temelleri, Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı, örgüt ve yönetim bilimine giriş, yönetim teorileri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde çalışan hizmetleri, okul yönetiminde öğrenci işleri, okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri, okul işletmesinin yönetimi, okula toplumsal katılım, öğretim liderliği

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türk eğitim sisteminin genel yapısı Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
2 Türk eğitim sisteminin yasal temelleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
3 Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
4 Örgüt ve yönetim bilimine giriş Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
5 Yönetim teorileri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
6 Yönetim süreçleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
7 ARA SINAV Sınava hazırlık Yazılı sınav
8 Okul örgütü ve yönetimi Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
9 Okul yönetiminde çalışan hizmetleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
10 Okul yönetiminde çalışan hizmetleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
11 Okul yönetiminde öğrenci işleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
12 Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
13 Okul işletmesinin yönetimi Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
14 Okula toplumsal katılım Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
15 Öğretim liderliği Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
16/17 FİNAL SINAVI Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kılbaş, Ş. (2013). Okul Yönetimi ve Önderlik. Akademisyen Yayıncılık.
 Özdemir, S. (Ed.). (2010). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (3. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
 Çelik, V. (Ed.). (2010). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (3. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  Şişman, M. (2011). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (4. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
 Kesknkılıç, K. (Ed.). (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (1. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 4
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 0
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 1
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 1
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 0
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 1
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 3
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 4
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 5
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 3
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 3
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 3
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 4
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 1
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 5
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 4
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 5
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 2
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 3
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 57
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.28
Dersin AKTS Kredisi: 2