Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Metin Çözümlemesi (Seçimlik 1 )

Dersin Kodu : YDF405

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEDİHA ÖZATEŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Edebi bir tür olan şiirin özelliklerini öğrenir.
Fransız edebiyat tarihinin farklı dönemlerinde yazılmış şiirlerin farklı edebi akımlar çerçevesinde değişen özelliklerini öğrenir.
Fransız edebiyat tarihine damgasını vurmuş şairlerin en ünlü şiirlerini ses,anlam ve söz sanatları gibi açılardan irdelemeyi öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere yabancı dil olarak fransızca öğretiminde edebi bir tür olan şiiri inceleme ve çözümleme yaklaşımlarını kullanma bilgi ve becerisi kazandırmak.( Bu derste, programda daha önce ( 5. ve 6. yarıyıllarda) diğer metin türlerinin çözümlemesini içeren dersler bulunması nedeniyle sadece şiir incelemesine yer verilmektedir.)

Dersin İçeriği : Çeşitli metinlerle çalışmalar

Dersin Dili : Fransızca

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş Edebi bir tür olan şiirin özellikleri Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap
2 Şiir çözümleme:Sesbilgisel öğelerin çözümlenmesi Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap
3 Şiir çözümleme:Sesbilgisel öğelerin çözümlenmesi Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap
4 Şiir çözümleme:Sözdizimsel öğelerin çözümlenmesi Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap
5 Şiir çözümleme:Sözdizimsel öğelerin çözümlenmesi Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap
6 Şiir çözümleme: Anlamsal öğelerin çözümlenmesi Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap
7 Şiir çözümleme: Anlamsal öğelerin çözümlenmesi Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Yazılı Sınav
9 Fransızca öğretiminde şiir kullanımı Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap
10 Fransızca öğretiminde şiir kullanımı Araştırma,materyal hazırlama,ödev Ödev sunumu, tartışma,öneriler
11 Fransızca öğretiminde hedeflenen konuya uygun şiir yazma çalışmaları Araştırma,materyal hazırlama,ödev Ödev sunumu, tartışma,öneriler
12 Fransızca öğretiminde hedeflenen konuya uygun şiir yazma çalışmaları Araştırma,materyal hazırlama,ödev Ödev sunumu, tartışma,öneriler
13 Öğrencilerin şiir çözümleme etkinlikleri Araştırma,materyal hazırlama,ödev Ödev sunumu, tartışma,öneriler
14 Öğrencilerin şiir çözümleme etkinlikleri Araştırma,materyal hazırlama,ödev Ödev sunumu, tartışma,öneriler
15 Öğrencilerin şiir çözümleme etkinlikleri Araştırma,materyal hazırlama,ödev Ödev sunumu, tartışma,öneriler
16/17 Final Sınavı Sınava Hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  NAYROLLES,F., Pour Etudier un Poème, Hatier, Paris, 1996
 AQUIEN,M., Dictionnaire de Poétique, Librairie Générale Française, 1993
 GRAMMONT,M., Petit Traité de Versification Française, Librairie Armand Colin, Paris, 1974
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 5
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 5
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 5
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 3
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 3
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 0
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 2
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 4
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 3
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 0
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 3
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 0
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 3
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 0
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 0
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 0
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 5
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 3
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 12 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6