|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Metin Çözümlemesi (Seçimlik 1 ) |
|
Dersin Kodu |
: |
YDF405 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEDİHA ÖZATEŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Edebi bir tür olan şiirin özelliklerini öğrenir. Fransız edebiyat tarihinin farklı dönemlerinde yazılmış şiirlerin farklı edebi akımlar çerçevesinde değişen özelliklerini öğrenir. Fransız edebiyat tarihine damgasını vurmuş şairlerin en ünlü şiirlerini ses,anlam ve söz sanatları gibi açılardan irdelemeyi öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere yabancı dil olarak fransızca öğretiminde edebi bir tür olan şiiri inceleme ve çözümleme yaklaşımlarını kullanma bilgi ve becerisi kazandırmak.( Bu derste, programda daha önce ( 5. ve 6. yarıyıllarda) diğer metin türlerinin çözümlemesini içeren dersler bulunması nedeniyle sadece şiir incelemesine yer verilmektedir.) |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çeşitli metinlerle çalışmalar |
|
Dersin Dili |
: |
Fransızca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş
Edebi bir tür olan şiirin özellikleri |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap |
|
2 |
Şiir çözümleme:Sesbilgisel öğelerin çözümlenmesi |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap |
|
3 |
Şiir çözümleme:Sesbilgisel öğelerin çözümlenmesi |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap |
|
4 |
Şiir çözümleme:Sözdizimsel öğelerin çözümlenmesi |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap |
|
5 |
Şiir çözümleme:Sözdizimsel öğelerin çözümlenmesi |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap |
|
6 |
Şiir çözümleme: Anlamsal öğelerin çözümlenmesi |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap |
|
7 |
Şiir çözümleme: Anlamsal öğelerin çözümlenmesi |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Fransızca öğretiminde şiir kullanımı
|
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap |
|
10 |
Fransızca öğretiminde şiir kullanımı
|
Araştırma,materyal hazırlama,ödev |
Ödev sunumu, tartışma,öneriler |
|
11 |
Fransızca öğretiminde hedeflenen konuya uygun şiir yazma çalışmaları |
Araştırma,materyal hazırlama,ödev |
Ödev sunumu, tartışma,öneriler |
|
12 |
Fransızca öğretiminde hedeflenen konuya uygun şiir yazma çalışmaları |
Araştırma,materyal hazırlama,ödev |
Ödev sunumu, tartışma,öneriler |
|
13 |
Öğrencilerin şiir çözümleme etkinlikleri |
Araştırma,materyal hazırlama,ödev |
Ödev sunumu, tartışma,öneriler |
|
14 |
Öğrencilerin şiir çözümleme etkinlikleri |
Araştırma,materyal hazırlama,ödev |
Ödev sunumu, tartışma,öneriler |
|
15 |
Öğrencilerin şiir çözümleme etkinlikleri |
Araştırma,materyal hazırlama,ödev |
Ödev sunumu, tartışma,öneriler |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
NAYROLLES,F., Pour Etudier un Poème, Hatier, Paris, 1996
AQUIEN,M., Dictionnaire de Poétique, Librairie Générale Française, 1993
GRAMMONT,M., Petit Traité de Versification Française, Librairie Armand Colin, Paris, 1974
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
5 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
5 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
5 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
3 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
3 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
0 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
2 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
0 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
4 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
3 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
0 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
3 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
0 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
3 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
0 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
0 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
5 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
3 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
12 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
24 |
24 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|