|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Rehberlik |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 403 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci kişilik hizmetlerini öğrenme, psikolojik danışma ve öğrenci kişilik hizmetlerini öğrenme, rehberliğin ilkelerini belirleme, rehberliğin gelişimini belirleme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin genel amacı rehberlik ile ilgili mesleki kavramlar ve teoriler ve konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; rehberlikte temel kavramlar, Öğrenci kişilik hizmetleri, Psikolojik danışma ve öğrenci kişilik hizmetleri, Rehberliğin ilkeleri, Rehberliğin gelişimi gibi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma ve dersin tanıtımı |
Araştırma, okuma, kaynak tarama
|
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
2 |
Rehberlikte temel kavramlar
|
Araştırma, okuma, kaynak tarama |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
3 |
Öğrenci kişilik hizmetleri, |
Araştırma, okuma, kaynak tarama |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
4 |
Psikolojik danışma ve rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri |
Araştırma, okuma, kaynak tarama |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
5 |
Rehberliğin ilkeleri |
Araştırma, okuma, kaynak tarama |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
6 |
Rehberliğin gelişimi |
Araştırma, okuma, kaynak tarama |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
7 |
Arasınav |
|
|
|
8 |
Psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri
|
Araştırma, okuma, kaynak tarama |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
9 |
servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, |
Araştırma, okuma, kaynak tarama |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
10 |
Alandaki yeni gelişmeler, |
Araştırma, okuma, kaynak tarama |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
11 |
Bireyi tanıma teknikleri |
Araştırma, okuma, kaynak tarama |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
12 |
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik-öğretmen işbirliği, |
Araştırma, okuma, kaynak tarama |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
13 |
öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri. |
Araştırma, okuma, kaynak tarama |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
14 |
Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin tarihçesi |
Araştırma, okuma, kaynak tarama |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
15 |
Psikolojik danışmanlık ve rehberliiğin Türkiye´deki gelişimi |
Araştırma, okuma, kaynak tarama |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
B.Yeşilyaprak (2012) Eğitimde rehberlik hizmetleri, R.Karaca; E.İkiz (2010) Psikolojik danışma ve rehberlikte çağdaş bir anlayış, Deniz, M.E. ; Erözkan, A. (2008) Psikolojik danışma ve rehberlik; A.Kaya (2004) Psikolojik danışma ve rehberlik.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
2 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
0 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
0 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
0 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
0 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
0 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
2 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
3 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
2 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
0 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
2 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
2 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
0 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
3 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
0 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
0 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
0 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|