Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Rehberlik

Dersin Kodu : MB 403

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci kişilik hizmetlerini öğrenme, psikolojik danışma ve öğrenci kişilik hizmetlerini öğrenme, rehberliğin ilkelerini belirleme, rehberliğin gelişimini belirleme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin genel amacı rehberlik ile ilgili mesleki kavramlar ve teoriler ve konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; rehberlikte temel kavramlar, Öğrenci kişilik hizmetleri, Psikolojik danışma ve öğrenci kişilik hizmetleri, Rehberliğin ilkeleri, Rehberliğin gelişimi gibi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma ve dersin tanıtımı Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım
2 Rehberlikte temel kavramlar Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım
3 Öğrenci kişilik hizmetleri, Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım
4 Psikolojik danışma ve rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım
5 Rehberliğin ilkeleri Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım
6 Rehberliğin gelişimi Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım
7 Arasınav
8 Psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım
9 servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım
10 Alandaki yeni gelişmeler, Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım
11 Bireyi tanıma teknikleri Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım
12 Psikolojik danışmanlık ve rehberlik-öğretmen işbirliği, Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım
13 öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri. Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım
14 Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin tarihçesi Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım
15 Psikolojik danışmanlık ve rehberliiğin Türkiye´deki gelişimi Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  B.Yeşilyaprak (2012) Eğitimde rehberlik hizmetleri, R.Karaca; E.İkiz (2010) Psikolojik danışma ve rehberlikte çağdaş bir anlayış, Deniz, M.E. ; Erözkan, A. (2008) Psikolojik danışma ve rehberlik; A.Kaya (2004) Psikolojik danışma ve rehberlik.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 2 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 2
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 0
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 0
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 0
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 0
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 0
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 0
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 2
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 3
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 2
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 0
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 2
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 2
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 0
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 3
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 0
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 0
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 0
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 0
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3