|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Özel Öğretim Yöntemleri II |
|
Dersin Kodu |
: |
YDF338 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. HELENE BAYARD ÇAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Etkinlik Odaklı Yaklaşım ve uygulamaların içeriği kapsamlı bir bilgiye sahip Bilir konu alanının alternatif yöntemleri ve uygulamaları bu Etkili, eğitim amaçlı, yöntemleri, etkinlik planı malzeme örnekleri geliştirmek Yapıcı alanında değerlendirme, eleştiri ve analizi ile ilgili konularda, bulunabilir Anayasa ve yasal altyapı dahil olmak üzere alanın Milli Eğitim Temel Kanunu, genel amaçlar, bir yabancı dil öğretim yöntem, teknik, araç ve gereçler olarak Fransızca öğretimi, bilir Müfredat (amaçları, hedefleri, tema, ünite, etkinlik vb) inceler Ders, öğretmen, öğrenci çalışma kitaplarının örnekleri inceler ve değerlendirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bölümümüzün öncelikli amaçlarından biri olan,öğrencilerimizi eğitmenliğe hazırlama aşamasında onların yetkinliklerini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fransızca öğretiminde kullanılan yöntem, yaklaşım ve tekniklerin mikro-öğretim uygulamaları ile geliştirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Fransızca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse giriş |
- |
tartışma |
|
2 |
Sunumların belirlenmesi
Sunum yöntemi |
- |
tartışma |
|
3 |
1. ders |
Araştırma |
Sunum, tartışma |
|
4 |
2. ders |
Araştırma |
Sunum, tartışma |
|
5 |
3. ders |
Araştırma |
Sunum, tartışma |
|
6 |
4. ders |
Araştırma |
Sunum, tartışma |
|
7 |
5. ders |
Araştırma |
Sunum, tartışma |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
6. ders |
Araştırma |
Sunum, tartışma |
|
10 |
7. ders |
Araştırma |
Sunum, tartışma |
|
11 |
8. ders |
Araştırma |
Sunum, tartışma |
|
12 |
9. ders |
Araştırma |
Sunum, tartışma |
|
13 |
10. ders |
Araştırma |
Sunum, tartışma |
|
14 |
11. ders |
Araştırma |
Sunum, tartışma |
|
15 |
12. ders |
Araştırma |
Sunum, tartışma |
|
16/17 |
Examen |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Boyer adet: Nouvelle giriş a la didactique du français langue ETRANGERE, Paris, CLE International, 1990.
Puren (C): Histoire des metodolojileri de L´enseignement, Paris, CLE International
Tagliante (C): La classe de langue, Paris, CLE Uluslararası, 1994
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
5 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
4 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
5 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
4 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
4 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
5 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
3 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
5 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
4 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
3 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
3 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
4 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
4 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
5 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
5 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
4 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
4 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
4 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
4 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|