Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Özel Öğretim Yöntemleri II

Dersin Kodu : YDF338

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. HELENE BAYARD ÇAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Etkinlik Odaklı Yaklaşım ve uygulamaların içeriği kapsamlı bir bilgiye sahip
Bilir konu alanının alternatif yöntemleri ve uygulamaları bu
Etkili, eğitim amaçlı, yöntemleri, etkinlik planı malzeme örnekleri geliştirmek
Yapıcı alanında değerlendirme, eleştiri ve analizi ile ilgili konularda, bulunabilir
Anayasa ve yasal altyapı dahil olmak üzere alanın Milli Eğitim Temel Kanunu, genel amaçlar, bir yabancı dil öğretim yöntem, teknik, araç ve gereçler olarak Fransızca öğretimi, bilir
Müfredat (amaçları, hedefleri, tema, ünite, etkinlik vb) inceler
Ders, öğretmen, öğrenci çalışma kitaplarının örnekleri inceler ve değerlendirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bölümümüzün öncelikli amaçlarından biri olan,öğrencilerimizi eğitmenliğe hazırlama aşamasında onların yetkinliklerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Fransızca öğretiminde kullanılan yöntem, yaklaşım ve tekniklerin mikro-öğretim uygulamaları ile geliştirilmesi.

Dersin Dili : Fransızca

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse giriş - tartışma
2 Sunumların belirlenmesi Sunum yöntemi - tartışma
3 1. ders Araştırma Sunum, tartışma
4 2. ders Araştırma Sunum, tartışma
5 3. ders Araştırma Sunum, tartışma
6 4. ders Araştırma Sunum, tartışma
7 5. ders Araştırma Sunum, tartışma
8 Vize
9 6. ders Araştırma Sunum, tartışma
10 7. ders Araştırma Sunum, tartışma
11 8. ders Araştırma Sunum, tartışma
12 9. ders Araştırma Sunum, tartışma
13 10. ders Araştırma Sunum, tartışma
14 11. ders Araştırma Sunum, tartışma
15 12. ders Araştırma Sunum, tartışma
16/17 Examen


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Boyer adet: Nouvelle giriş a la didactique du français langue ETRANGERE, Paris, CLE International, 1990.
 Puren (C): Histoire des metodolojileri de L´enseignement, Paris, CLE International
 Tagliante (C): La classe de langue, Paris, CLE Uluslararası, 1994
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 5
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 4
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 5
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 4
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 4
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 5
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 3
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 5
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 4
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 3
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 3
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 4
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 4
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 5
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 5
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 4
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 4
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 4
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 4
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5