Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Topluma Hizmet Uygulamaları I |
|
Dersin Kodu |
: |
YDF329 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AHMET NECMİ YAŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrencinin topluma hizmet sağlayacak görevlerde yeralmasını sağlamak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilierin belirli konularda sunum yapabilmeleri |
|
Dersin İçeriği |
: |
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Amaç, konu ve PER tabii içeriği hakkında bilgi verilmesi |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
2 |
Ulaşmak için faaliyetlerin tür konularda proje önerileri sunumu |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
3 |
Münazara ve proje düzenleme proje önerisi şeklinde hazırlanması hakkında bilgi veren, önermektedir |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
4 |
Yarım dönem içinde elde edilebilir bireysel ve grup faaliyetleri Planlama |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
5 |
Detay, sunum ve etkinlik önerisi fom onayı projelerin sunumu |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
6 |
Değerlendirilmesi Projesi Uygulama |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
7 |
Değerlendirilmesi Projesi Uygulama |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Değerlendirilmesi Projesi Uygulama. |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
10 |
Değerlendirilmesi Projesi Uygulama. |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
11 |
Değerlendirilmesi Projesi Uygulama. |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
12 |
Değerlendirilmesi Projesi Uygulama. |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
13 |
Değerlendirilmesi Projesi Uygulama. |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
14 |
Görev Sunum |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
15 |
Proje Sunumları |
Yok |
Tartışma; soru-cevap |
|
16/17 |
Yılsonu Sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
0 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
0 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
0 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
0 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
0 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
0 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
4 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
3 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
2 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
3 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
2 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
0 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
0 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
5 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
2 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
2 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
0 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
0 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|