|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Deneme- Eleştiri Çözümlemesi |
|
Dersin Kodu |
: |
YDF325 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEDİHA ÖZATEŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Deneme, eleştiri, günce, anı, yaşam öyküsü, öz yaşam öyküsü gibi yazınsal türleri karşılaştırır Deneme, eleştiri, günce, anı, yaşam öyküsü, öz yaşam öyküsü gibi yazınsal türleri analiz eder. Çözümleme yöntem ve araçlarını örneklerden yola çıkarak inceler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Edebi birer tür olarak deneme ve eleştiriyi okuma, anlama, çözümleme bilgi ve becerisi kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kurmaca türleri dışında kalan deneme, eleştiri, günce, anı, yaşamöyküsü, özyaşamöyküsü gibi yazınsal türleri karşılaştırma, çözümleme yöntem ve araçlarını örneklerden yola çıkarak inceleme. |
|
Dersin Dili |
: |
Fransızca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Metin türlerine giriş |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
2 |
Kanıtlayıcı Metin |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
3 |
Deneme nedir? |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
4 |
Deneme çözümlemesi |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
5 |
Seçilen metinler üzerinde çalışma |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
6 |
Seçilen metinler üzerinde çalışma |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
7 |
Eleştiri kavramına giriş |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Edebi eleştiri |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
10 |
Edebi eleştiri biçimleri ve sorunlarına genel bir yaklaşım |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
11 |
Fransa´da edebi eleştirinin tarihçesi |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
12 |
Yazar eleştirisi
Basın eleştirisi |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
13 |
Örnek metinlerin incelenmesi |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
14 |
Örnek metinlerin incelenmesi |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
15 |
Örnek metinlerin incelenmesi |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
THUMEREL F., La Critique Littéraire, Armand Colin, Cursus, 2000
TURIEL F., L´Argumentation au bac de Français, Exercices, PUF
MAUREL A , La Critique, Hachette, Paris, 1998
Essais de Montaigne
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
3 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
4 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
2 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
3 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
4 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
4 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
4 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
4 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
5 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
0 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
3 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
3 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
0 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
2 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
0 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
5 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
5 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
3 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
12 |
36 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
24 |
24 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|