Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sınıf Yönetimi

Dersin Kodu : MB 309

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sınıfın yapısı ve özelliklerini açıklar.
Öğretmenin sınıf yönetim davranışlarını etkileyen faktörleri açıklar.
Sınıf yönetim yaklaşımlarını analiz eder.
Etkili sınıf yönetiminde kendi davranışlarının sorumluluğunu kabul eder.
Sınıf ortamını öğrenme-öğretme süreci için düzenlemenin gereğini açıklar.
Öğrencilerin gelişim düzeyine uygun sınıf kuralları belirler.
Öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde yönetmenin temel ilkelerini ve önemini açıklar.
Sınıfta zamanı etkili kullanmayı etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı faktörleri tanır.
Sınıf yönetiminde karşılaştığı problemleri eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirir.
Uzmanlık alanında/ ilişkili olduğu disiplinlerle edindiği bilgi ve becerileri sınıfta olumlu sınıf atmosferi oluşturmada etkili bir şekilde kullanır.
Özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, örnek olaylar/durumlar üzerinde uygular.
Yönetim stratejilerinin etkililiğini çok yönlü değerlendirme ve kendini geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğretmen adaylarını sınıf yönetimi ve disiplini konusunda bilgilendirmek, diğer meslek derslerinde elde ettikleri bilgi ve becerileri sınıf ortamında etkili yönetim amacıyla nasıl kullanabileceklerini ortaya koymaktır.

Dersin İçeriği : Sınıf yönetimi yaklaşımları ve temel kavramlar, sınıf yönetimi değişkenleri, sınıf ortamının fiziksel özellikleri, sınıfta öğretim ortamı, zaman yönetimi,davranış yönetimi, öğretmen-öğrenci iletişimi,öğretmen-veli iletişimi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sınıfın yapısı ve özellikleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma, soru-cevap
2 Sınıf yönetiminde temel kavramlar Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma, soru-cevap
3 Sınıf yönetimini etkileyen faktörler Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma, soru-cevap
4 Sınıf yönetimi yaklaşımları Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma, soru-cevap
5 Sınıf yönetimi yaklaşımları Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma, soru-cevap
6 Sınıfın fiziksel organizasyonu ve yönetimi Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma, soru-cevap
7 ARASINAV
8 Sınıf kuralları ve ilkeleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma, soru-cevap
9 Sınıfta öğretim liderliği Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma, soru-cevap
10 Sınıfta olumlu öğrenme ortamı oluşturma Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma, soru-cevap
11 Sınıfta zaman yönetimi Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma, soru-cevap
12 Davranış yönetimi Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma, soru-cevap
13 Disiplin problemleri (nedenleri ve türleri) Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma, soru-cevap
14 Disiplin problemleri (nedenleri ve türleri) Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma, soru-cevap
15 Sınıf yönetiminde aile ile işbirliği Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma, soru-cevap
16/17 FİNAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kılbaş, Ş. (2010). Etkili Sınıf Yönetimi. 5. Baskı. Gazi Kitabevi. Ankara
 Celep, C. (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Anı Yayıncılık, Ankara
  E. Karip (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
 Aydın, A. (2004). Sınıf Yönetimi. 5. Baskı. Tek Ağaç Eylül Yayınları, Mersin.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 4
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 1
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 3
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 1
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 1
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 3
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 4
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 5
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 5
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 4
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 4
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 3
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 4
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 1
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 4
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 3
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 3
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 3
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 2
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 57
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.28
Dersin AKTS Kredisi: 2