Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Özel Öğretim Yöntemleri I

Dersin Kodu : MB 305

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. HELENE BAYARD ÇAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sınıfiçi etkin eğitimi sağlayabilme

Dersin İçeriği : Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisini kavratma

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yabancı dil öğretiminin Tarihsel Gelişimi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Yabancı dil öğretiminin bugünkü okul programlarındaki yeri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Yabancı dil öğretim etkinliklerinin planlanması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Yıllık plan Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Günlük plan Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Ders planı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Fransızca Dersi Öğretim Programı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Sınav
9 İlköğretim birinci kademe Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
10 İlköğretim ikinci kademe Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Ortaöğretim Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
12 IV- Avrupa Dil Gelişim Dosyası ve Dil Ölçütleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
13 IV- Avrupa Dil Gelişim Dosyası ve Dil Ölçütleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
14 IV- Avrupa Dil Gelişim Dosyası ve Dil Ölçütleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
15 IV- Avrupa Dil Gelişim Dosyası ve Dil Ölçütleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Puren (C): Histoire des méthodologies de l´´enseignement des langues, Paris, CLE International, 1988. www.christianpuren.com/app/download/5654180551/PUREN_1988a_Histoire_methodologies_v_ouverte.pdf?t=1353661716
 Tagliante (C): La Classe de langue, Paris, CLE international, 1994.
 Boyer (H) et al.: Nouvelle introduction à la didactique du français langue étrangère, Paris, CLE International, 1990.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 2
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 0
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 2
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 2
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 0
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 3
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 0
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 4
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 4
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 4
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 3
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 3
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 3
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 3
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 2
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 2
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 2
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 2
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 3
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5