Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı

Dersin Kodu : MB 202

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. BİRSEL AYBEK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramları tanımlar
Eğitim-öğretim-öğrenme teknolojileri arasındaki ilişkileri açıklar
Derste öğretim teknolojileri ve materyal kullanmanın yararlarını kavrar
Öğretim ortamında materyal kullanımında dikkat edilmesi gereken noktaların farkında olur
Materyal hazırlama ilkelerine uygun bir materyal hazırlar
Klasik ve modern eğitim teknolojileri arasındaki farklılıkları kavrar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğretim teknolojileri ve materyal ile ilgili temel kavramlar hakkında bir anlayış oluşturarak bir öğretim materyali hazırlama becerisi kazandırma amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Eğitimde temel kavramlar Eğitim ortamında araç-gereçler ve eğitim teknolojisi, Öğretimde materyal kullanımı ve hazırlama ilkeleri, Öğretimde yaygın olarak kullanılan materyal türleri, Klasik eğitim teknolojileri, Modern eğitim teknolojileri, Bilgisayar ve eğitim, İnternet ve eğitim, Uzaktan eğitim

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Eğitimde Temel Kavramlar Konuyla İlgili kaynakların taranması Anlatım-soru-cevap,tartışma
2 Eğitim Ortamı ve Öğeleri Konuyla İlgili kaynakların taranması Anlatım-soru-cevap,tartışma
3 Eğitim Programı ve Öğeleri Konuyla İlgili kaynakların taranması Anlatım-soru-cevap,tartışma
4 Eğitim Ortamında Araç-gereçler ve Eğitim Teknolojisi Konuyla İlgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma
5 Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Materyalleri Konuyla İlgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma
6 Öğretimde Materya Kullanımı ve Hazırlama İlkeleri Konuyla İlgili kaynakların taranması ve alanına uygun öğretim materyali hazırlanması Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma,grup çalışması
7 ARA SINAV
8 Öğretimde Yaygın Olarak Kullanılan Materyal Türleri Konuyla İlgili kaynakların taranması ve çeşitli materyal örneklerinin sınıfa getirilmesi için ön çalışma yapılması Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma,grup çalışması
9 Klasik Eğitim Teknolojileri Konuyla İlgili kaynakların taranması ve çeşitli materyal örneklerinin sınıfa getirilmesi için ön çalışma yapılması Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma,grup çalışması
10 Klasik Eğitim Teknolojileri Konuyla İlgili kaynakların taranması ve çeşitli materyal örneklerinin sınıfa getirilmesi için ön çalışma yapılması Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma,grup çalışması
11 Modern Eğitim Teknolojileri Konuyla İlgili kaynakların taranması ve çeşitli materyal örneklerinin sınıfa getirilmesi için ön çalışma yapılması Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma,grup çalışması
12 Modern Eğitim Teknolojileri Konuyla İlgili kaynakların taranması ve çeşitli materyal örneklerinin sınıfa getirilmesi için ön çalışma yapılması Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma,grup çalışması
13 Uzaktan Eğitim Konuyla İlgili kaynakların taranması ve çeşitli materyal örneklerinin sınıfa getirilmesi için ön çalışma yapılması Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma,grup çalışması
14 Bilgisayar ve Eğitim Konuyla İlgili kaynakların taranması ve çeşitli materyal örneklerinin sınıfa getirilmesi için ön çalışma yapılması Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma,grup çalışması
15 Televizyon ve Eğitim Konuyla İlgili kaynakların taranması ve çeşitli materyal örneklerinin sınıfa getirilmesi için ön çalışma yapılması Anlatım-soru-cevap,tartışma, bireysel çalışma,grup çalışması
16/17 FİNAL


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kaya,Z.(2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme,Ankara: Pegem Yayıncılık
 Aybek,B.(2012). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Ders Notları
 Yanpar,T.(2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme,Ankara: Anı Yayıncılık
  İşman,A.(2005).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme,Ankara:Pegem Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 0
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 0
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 0
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 0
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 0
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 0
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 3
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 3
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 3
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 5
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 0
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 0
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 0
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 0
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 0
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 0
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 3
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 0
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 110
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.4
Dersin AKTS Kredisi: 4