Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fransızca Dilbilgisi I

Dersin Kodu : YDF101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. VOLKAN KOÇKAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1-Fransızca´nın temel dilbilgisi kuralları
2-Sözcük türleri
3-Sözcükler arasındaki bağıntılar
4-Fransızca´da sözdizimi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YDF101 Fransızca Dilbilgisi I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fransızca Dilbilgisi kurallarını, sözcük türlerini, sözcükler arasındaki bağıntıları ve sözdizisel bağlamda bu ilişkileri anlamlandırma.

Dersin İçeriği : Fransız dilinin temel dil yapıları, sözdizim ve biçim bilgisi, anlam ve anlatım becerileri.

Dersin Dili : Fransızca

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dilbilgisi I dersinin dönem program, amaçlarının tanıtımı,tanımlıkların kullanımı Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
2 İyelik sıfatları ve adılları Gösterme sıfatları ve adılları Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
3 Soru adılları (pronoms interrogatifs). Kişi adılları (1. pronoms toniques) Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
4 Kişi adılları (2. pronoms personnels (COD) Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
5 Kişi adılları (3. pronoms personnels (COI) Önceden işlenmiş konuların tekrar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
6 Kişi adılları (4. özel fiil yapıları ile kullanımları) Önceden işlenmiş konuların tekrar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
7 Belgisiz adıllar (pronoms indéfinis). Edatlar (biçim ve kullanımı) Önceden işlenmiş konuların tekrar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
8 ARA SINAV HAFTASI Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Şimdiki zaman (Présent), Gelecek zaman (futur simple et proche). Değerlendirme ve tekrar Önceden işlenmiş konuların tekrar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
10 Geçmis zaman (di-li yakın geçmiş ve şimdiki hikaye zamanı. Önceden işlenmiş konuların tekrar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
11 Zaman uyumu (geçmiş ve gelecekte) Önceden işlenmiş konuların tekrar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
12 Basit ilgi adılları (qui-que-dont où) Önceden işlenmiş konuların tekrar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
13 Değerlendirme. Bileşik ilgi adılları Önceden işlenmiş konuların tekrar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
14 Bileşik ilgi adılları Önceden işlenmiş konuların tekrar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
15 Tüm konuları kapsayan Uygulama (tekrar) Önceden işlenmiş konuların tekrar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
16/17 FİNAL SINAVLARI HAFTASI Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Grammaire progressive du français avec 400 exercices
 Exerçons-nous Révisions 2 350 exercices Niveau moyen
 Exerçons-nous Grammaire 350 exercices Niveau moyen
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 0
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 5
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 2
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 0
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 1
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 0
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 1
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 3
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 0
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 3
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 0
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 4
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 4
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 1
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 4
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 2
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 4
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 4
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 124
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.96
Dersin AKTS Kredisi: 5