|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dilbilgisi I dersinin dönem program, amaçlarının tanıtımı,tanımlıkların kullanımı |
Önceden işlenmiş konuların tekrarı |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları |
|
2 |
İyelik sıfatları ve adılları
Gösterme sıfatları ve adılları |
Önceden işlenmiş konuların tekrarı |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları |
|
3 |
Soru adılları (pronoms interrogatifs). Kişi adılları (1. pronoms toniques) |
Önceden işlenmiş konuların tekrarı |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları |
|
4 |
Kişi adılları (2. pronoms personnels (COD) |
Önceden işlenmiş konuların tekrarı |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları |
|
5 |
Kişi adılları (3. pronoms personnels (COI) |
Önceden işlenmiş konuların tekrar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları |
|
6 |
Kişi adılları (4. özel fiil yapıları ile kullanımları) |
Önceden işlenmiş konuların tekrar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları |
|
7 |
Belgisiz adıllar (pronoms indéfinis). Edatlar (biçim ve kullanımı) |
Önceden işlenmiş konuların tekrar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları |
|
8 |
ARA SINAV HAFTASI |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Şimdiki zaman (Présent), Gelecek zaman (futur simple et proche).
Değerlendirme ve tekrar |
Önceden işlenmiş konuların tekrar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları |
|
10 |
Geçmis zaman (di-li yakın geçmiş ve şimdiki hikaye zamanı. |
Önceden işlenmiş konuların tekrar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları |
|
11 |
Zaman uyumu (geçmiş ve gelecekte) |
Önceden işlenmiş konuların tekrar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları |
|
12 |
Basit ilgi adılları (qui-que-dont où) |
Önceden işlenmiş konuların tekrar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları |
|
13 |
Değerlendirme. Bileşik ilgi adılları |
Önceden işlenmiş konuların tekrar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları |
|
14 |
Bileşik ilgi adılları |
Önceden işlenmiş konuların tekrar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları |
|
15 |
Tüm konuları kapsayan Uygulama (tekrar) |
Önceden işlenmiş konuların tekrar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları |
|
16/17 |
FİNAL SINAVLARI HAFTASI |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
0 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
5 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
2 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
0 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
1 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
0 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
1 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
0 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
3 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
0 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
3 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
0 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
4 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
4 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
1 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
4 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
2 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
4 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
4 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|